پنجشنبه 5 آذر 1383

آيت الله مکارم شيرازي: دشمنان خارجي و داخلي بسيجيان را ببينند و بدانند نظام جمهوري اسلامي تنها نيست،خبرگزاري فارس

آيت الله مکارم شيرازي روز چهارشنبه در ابتداي درس خود در مسجد اعظم قم‌، بسيج را افتخار دوستان انقلاب و نگين زرين جبهه نظام اسلامي برشمرد.

به گزارش خبرگزاري فارس وي بسيج را داراي انگيزه‌هاي قوي معنوي دانست و افزود: بسيج يکي از پديده‌هاي خاص جمهوري اسلامي بسيج است.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينکه در دنياي غرب سربازاني که به ميدان جنگ مي‌روند انگيزه مادي دارند و با هزينه‌هاي سنگين اين افراد را به جنگ مي‌فرستند، خاطرنشان کرد: به همين دليل آنها در درازمدت انگيزه جنگيدن ندارند.
آيت الله مکارم شيرازي بسيج امروز را الهام گرفته از زمان پيامبر(ص) دانسته گفت: انگيزه مجاهدان، تجارت با خدا بود. اين مسئله در دنياي مادي غرب وجود ندارد، چون انگيزه الهي مي‌خواهد و هرچه است مادي است. همين امر باعث شده تا مستکبران عالم به وحشت فرو بروند که اگر درگيري پيدا شود، سرباز و غير سرباز و استخدامي وجود ندارد. هر کس بتواند اسلحه به دست مي‌گيرد و جان بر کف هستند و شهادت را براي خود افتخار مي‌دانند و اين باعث وحشت است.
وي تصريح کرد: بسيج براي مستکبران غربي مانند يک هيولا است. در مواقع فوق‌العاده داخلي نيز دشمنان داخلي وقتي چشمشان به بسيج مي‌افتد از ميدان بيرون مي‌روند. مي‌دانند اينها حد و مرزي ندارند و جلو مي‌روند و از شهادت هم باکي ندارند. بسيج افتخاري براي دوستان و نگين زريني براي جبهه نظام اسلامي است.
وي با يادآوري اينکه در هشت سال دفاع مقدس بسيجيان بودند که جنگ را به نفع اسلام تمام کردند، اضافه کرد: زماني که مبارزه ما با دشمن رنگ بسيجي به خود مي‌گيرد آن زمان دشمن وحشت مي‌کند. مي‌دانند که سلاح برتري در اختيار اينهاست و آن ايمان به خدا و عشق به جهاد و شهادت است؛ پس بايد اينها را تقويت و مورد قدرداني قرار داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به حضور بسيجيان به مناسبت هفته بسيج در شهر خاطرنشان کرد: دشمنان خارجي و داخلي اينها را ببينند و بدانند نظام جمهوري اسلامي تنها نيست. ما بايد به اين امر ارج بنهيم به ويژه که اخيراً بسيج از جوانان و نوجوانان فراتر رفته است و شامل اساتيد دانشگاه‌ها، دانشجويان‌، مهندسين‌ و پزشکان شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14839

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله مکارم شيرازي: دشمنان خارجي و داخلي بسيجيان را ببينند و بدانند نظام جمهوري اسلامي تنها نيست،خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016