سه شنبه 3 آذر 1383

آيت الله مكارم شيرازي : نگذاريد در اثر كارهاي افراطي عده اي بي سواد , بهانه بدست مخالفين بيفتد، جمهوري اسلامي

آيت الله مكارم شيرازي در ابتداي درس خارج خود در مسجد اعظم قم بااشاره به تفسيرهاي غلط و مخالفت هاي وهابيت نسبت به مفاهيم ديني گفتند : عقلا و كساني كه بايد بدعت ها را از بين ببرند , مراقب مجالس مذهبي باشند تا در اثر كارهاي افراطي عده اي بي سواد , بهانه بدست مخالفين نيفتد.
به گزارش خبرنگار رسا , ايشان به مناسبت هشتم شوال سالروز تخريب قبور ائمه (ع ) يادآور شدند : وهابيان بر روي 10 واژه , تفسير غلط دارند . مثل بدعت , زيارت قبور و مانند آن , بايد بدانيم كه وهابيان سنگدل و بي رحم تا اندازه اي عكس العمل كارهاي افراطي يك عده بود كه هر چيزي را مي ديدند به آن متوسل مي شدند , مثل درخت هاي كهنسال كه پارچه مي بستند.
آيت الله مكارم شيرازي خاطرنشان كردند : امروزه يك عده هم پيدا شده اند كه ما اسمشان را گذاشته ايم قاريان جديد كه مي گويند لااله الا فلان لا اله الا زينب ; خوب وقتي اين حرف ها را مي زنند , يك عده هم پيدا مي شوند كه آنها را مشرك مي دانند و بهانه دست آنها مي دهند; بايد جلوي هر دوي اينها را بگيريم , عقلايمان ميان اين دو دسته هستند حواسشان جمع باشد. كساني كه بايد بدعت ها را از بين ببرند هر دو گروه را مراقبت كنند و اجازه ندهند زمام امور مجالس مذهبي به دست بعضي از مداحان بي سواد كه هرچه از دهانشان بيرون مي آيد و مي گويند , بيافتد.
آيت الله مكارم شيرازي بااشاره به برخورد رهبر معظم انقلاب با شاعري كه در اشعار خود غلو كرده بود , گفتند : خوشحال شدم وقتي كه شنيدم رهبر انقلاب در آن شب شعر كه عده اي اشعاري مي خوانند يكي از شعرا يك شعر غلوآميزي خواند , ايشان فرموده بودند استغفار كن ; اگر همه به مداحي كه اشتباه مي گويد اين گونه تذكر دهند , اين وضع پيش نمي آيد رواج اين امر خطرناك است و من احساس خطر مي كنم .
اين مرجع تقليد گفتند : خوشبختانه اينها در سراشيبي سقوط هستند. من در حال تاليف كتابي با عنوان « در سراشيبي سقوط وهابيت » هستم . مدارك زيادي داريم كه ثابت مي كند يك قشر ديگري از وهابيت پيدا شده اند كه از مباني محمدبن عبدالوهاب عدول كرده اند. ازجمله مدارك ما كتابي است كه در مكه تهيه كردم تحت عنوان « مفاهيمي كه بايد اصلاح شود » . در آن دعا , بدعت , توسل , شفاعت و مانند آن مجاز شمرده مي شود و همه افكار وهاب را زير سوال برده است . اين كتاب در عربستان در حال فروش است دولت سعودي هم مخالف اين گروه شده و تمام دنيا هم با اين افراد خشن مخالف هستند.
ايشان بااشاره به حمله وهابي ها به كربلاي معلي گفتند : در كربلا آن جنايت ها را مرتكب شدند و نقل شده است تا 100 هزار زن و كودك را كشتند . اين درحالي بود كه مردهايشان براي مراسم به نجف رفته بودند كه اينها حمله كردند و مردم را كشتند. ضريح قبر امام (ع ) را شكستند و غارت كردند و همه جا را سوزاندند. اين راه و رسم آنهاست و اين تاريخ سياه را از خود باقي گذاشتند و اين بهترين دليل است كه بايد سقوط كنند و سقوط خواهند كرد.
آيت الله مكارم شيرازي گفتند : وهابيان از حدود 200 سال پيش در برابر افراط كاري هاي افراط كاران به وجود آمدند و بسياري از مسايل را منكر شدند. هر كس كه وهابي نباشد از نظر آنها مشرك محسوب مي شود و بر اين اساس جان و مال و ناموسش مباح است . آنها معني شركت همچنين توسل و دعا را نفهميده اند و بدعت را نمي دانند به همين دليل در اين امور اشتباه كرده و بيشتر مسلمانان را كافر مي دانند.
ايشان افزودند : محمدبن عبدالوهاب در رساله خود مي گويد اگر كسي بگويد اي پيامبر ما را شفاعت كن , شرك است و بايد از خدا بخواهيد كه رسول الله (ص ) واسطه شود. و اگر از خود رسول الله (ص ) بخواهيد جايز نيست . وهابيان اهل منطق نيستند , اينها آدم هايي متعصب هستند كه خود را عالم مي دانند و ديگران را حساب نمي كنند. در همين رساله , مخالفين خود را مشرك خطاب مي كنند , اين معني اش اين است كه حاضر نيستند حرف را بپذيرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله مكارم شيرازي ادامه دادند : وهابيان همه آثار اسلامي و تاريخي را خراب كردند , اين بناها بسيار گران قيمت بودند و در هيچ جاي دنيا آثار اسلامي به اندازه حجاز وجود نداشت . همه حرم ها , قبور ائمه (ع ) و بزرگان و خانه عبدالله پدر پيامبر(ص ) را خراب كردند. يك ملت به آثار تاريخي زنده است و از اين آثار سابقه ملت معلوم مي شود . اسلام 1400 سال سابقه دارد . اين آثار كارنامه عمر اسلام است ولي اين كارنامه را پاره كردند و از بين بردند. قطع نظر از احترام ائمه بقيع (ع ) كه در حق آنها جنايت كردند به آثار تاريخي نيز خيانت كردند. كشورهاي دنيا براي خود آثار ملي درست مي كنند مثلا قبر سرباز گمنام در خيلي از كشورها وجود دارد , ما قبر شهيدان گمنام را درست مي كنيم تا آثار بماند. تبلور تاريخ در آثار پيشينيان است . به آنها مي گوييم شما اگر با قبور مخالف هستيد پس چرا اين گنبد و ضريح و بارگاه پيامبر(ص ) وجود دارد , شركت كه قابل استثنا نيست بعضي از آنها مي گويند زورمان نرسيد والا آن را هم خراب مي كرديم .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/14771

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله مكارم شيرازي : نگذاريد در اثر كارهاي افراطي عده اي بي سواد , بهانه بدست مخالفين بيفتد، جمهوري اسلامي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016