دوشنبه 8 تير 1383

آيت الله مکارم شيرازي: دفاع نتيجه نمي‌دهد، بايد تهاجم فرهنگي عليه غرب را پيگيري کنيم، برگزاري فارس

آيت الله ناصر مکارم شيرازي گفت: ما در مقابل غرب نبايد حالت تدافعي به خود بگيريم و اصولاً در تمام تهاجمات فرهنگي حالت دفاعي نتيجه قابل توجهي ندارد. ما بايد براي يک تهاجم فرهنگي عليه غرب برنامه‌ريزي کنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس وي با اشاره به آمار موجود از وضعيت بحران در غرب يادآور شد: در يکي از آمارها آمده بود که در غرب نزديک به 27 درصد از مردان، زنان خود را کتک مي‌زنند و اين خودش آماري است که مي‌توان در برابر ايرادهايي که به ما مي‌گيرند آمار خشونت آنها ارائه و تبليغ شود و يا به عنوان مثال آمار فرزندان نامشروع در انگلستان يک آمار بالايي است و بعد هم خودشان اعلام خطر کرده بودند، نه از جهت اينکه پايبند مشروع و نامشروع هستند بلکه گفته بودند در پرونده‌هاي جنايي غالباً ردپاي فرزندان نامشروع ديده مي‌شود، که‌ اين مسائل موضوع خوبي براي رسانه‌ها و محققين است.
استاد دروس خارج فقه حوزه علميه قم مسلمين را سرچشمه علوم و دانشهاي امروزي معرفي و تأکيد کرد: قسمت مهمي از علوم و دانشهاي امروز از مطالعات مسلمين سرچشمه مي‌گيرد و اگر بتوانيم به جوانان دانشگاهي امروز يادآوري کنيم که ما مبتکر اصلي اين علوم هستيم و به شهادت خود غربي‌ها زماني که اروپا در تاريکي قرون وسطي فرو رفته بود، مهتاب علوم اسلامي مسلمين در آنجا تابيدن گرفت؛ ما يک حالت تهاجمي پيدا مي‌کنيم و از حالت خود‌باختگي که خيال کنيم هميشه مصرف کننده علوم غرب بوده‌ايم، بيرون مي‌آييم و به مسلمانان مي‌گوييم برگرديد به اصل خودتان که مبتکر علوم هستيد.
آيت الله مکارم شيرازي به تدريس سيصد ساله کتاب قانون بوعلي سينا را در اروپا اشاره کرده و تصريح کرد: نسل جديد ما اين را نمي‌داند و فکر مي‌کند آنها هميشه صادر کننده علوم بودند و ما مصرف کننده علم و اين موجب خودباختگي مي‌شود و دائماً مي‌گويند بايد با آمريکا و غرب ارتباط برقرار کنيم.
وي در ادامه با انتقاد از وضعيت نامناسب اخلاقي و تخريب ارزشها در سالهاي گذشته گفت: در چند سال اخير مسائل اخلاقي و ارزشي خيلي تخريب شد، يک گروه تندرو بر سر کار آمدند و همه چيز را تخريب کردند و آنها در برابر انقلاب که اين همه تلاش کرد تا مسائل ارزشي زنده شود، يک آزادي دروغين و کاذب آوردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت الله مکارم شيرازي افزود: يکي از اولين برنامه‌هاي مجلس دور ششم اين بود که دختران مجرد مي‌توانند به خارج بروند و يا به دنبال آزادي ماهواره بودند و اشتباهشان هم همين بود و فکر مي‌کردند دختران به خارج بروند و ماهواره را آزاد کنند مشکلات مردم حل مي‌شود، حتي در گوشه و کنار اينها در خصوص حجاب زمزمه‌هايي مي‌کردند که اختياري باشد و اجبار براي چيست؟
اين مرجع تقليد در ادامه اين سخنان که در ديدار رئيس سازمان صدا و سيما صورت گرفت با سنگين برشمردن وظيفه صدا و سيماي جمهوري اسلامي در مبارزه با مفاسد اخلاقي و احياي ارزشهاي اسلامي تأکيد کرد: برخي ارزشها که از بين رفته و تخريب شده‌اند، بايد دوباره بايد بازسازي شوند و با يک لطافت و ظرافتي اين مسائل را احيا کنيد.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم با تقدير از مسئولان استان قم در خصوص مبارزه با مظاهر فساد در اين شهر خاطر نشان ساخت: در قم اخيراً برنامه‌هايي شروع شده که مؤثر هم واقع شده است، اين خيابان صفائيه که دفتر رهبري و هم دفتر مراجع در آن است يک مرکز مقدسي است و يک وضع زننده‌اي پيش آمده بود. ما اعتراض کرديم و حالا دادگستري و نيروي انتظامي مقدار بيشتري فعاليت مي‌کنند و همين طرح ترافيک که سختگيري مي‌شود بر روي مسائل امنيتي و اخلاقي هم تأثير قابل توجهي داشته است.
وي فيلم‌هاي سينمايي توليد شده را داراي دو مکتب اسلامي و غربي دانستند و افزود: در مکتب غرب هرچه مردم مي‌پسندند و درآمد بيشتري دارد مورد توجه قرار مي‌گيرد و هيچ قيد و شرطي هم در نظرشان نيست و اگر هم چيزي بگويند دروغ مي‌گويند، هدفشان فعاليت کمتر با درآمد بيشتر است ولي ما يک چارچوب اخلاقي و مذهبي داريم ولي متأسفانه فيلم‌سازان ما يک مقدار زيادي تحت تأثير برنامه‌هاي غرب هستند و همين است که مشکل ايجاد کرده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9464

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله مکارم شيرازي: دفاع نتيجه نمي‌دهد، بايد تهاجم فرهنگي عليه غرب را پيگيري کنيم، برگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016