چهارشنبه 3 تير 1383

آيت الله مکارم شيرازي: از حدود 200 سايت فارسي 95 درصد يا بيشتر، مخرب هستند که تخريب بعضي از آنها بسيار زشت و شديد است، ايلنا

آيت الله مکارم شيرازي گفت: هر قدر حجم تبليغاتي دشمن بيشتر شود ما نيز بايد حجم تبليغاتمان را بيشتر کنيم، هر چه در دنيا پيدا مي‌شود و دشمن از آن در برنامه‌هايش استفاده مي‌کند. ما بايد فوراً آن را در اختيار بگيريم، از سايتهاي اينترنتي گرفته تا ماهواره‌ها و ديگر وسايل.
به گزارش" ايلنا" به نقل از "رسا" آيت‌‏الله ناصر مکارم شيرازي روز يک‌‏شنبه در ديدار رئيس و کارکنان سازمان تبليغات اسلامي گفت: شما برنامه بسيار سنگين و پر مسووليتي بر عهده داريد زيرا همه مي‌دانيم اسلام و انقلاب به وسيله تبليغ پيش رفتند و اساس انقلاب اسلامي، تبليغ اسلام است.
وي با اشاره به سوره‌هاي مدثر و مزمل گفتند: وقتي اين سوره‌ها را مي‌خوانيم مي‌بينيم قسمت عمده فعاليت پيغمبر(ص) و اصحاب باوفايش در مکه روي مسائل فرهنگي و تبليغاتي دور مي‌زد.
آيت الله مکارم شيرازي افزود: ما مي‌دانيم دوران مکه دوران فعاليت فرهنگي و تبليغي اسلام بود و اکثر سوره‌هاي قرآن هم در مکه نازل شد و پيغمبر(ص) سال روي برنامه‌هاي تبليغي و فرهنگي کار کردند، بعد تشريف آوردند مدينه و پايه حکومت اسلامي را گذاردند. اگر آن زحمات 13 ساله فرهنگي ـ تبليغي در مکه نبود، حکومت اسلامي در مدينه موفقيتي پيدا نمي‌کرد.
آيت الله مکارم شيرازي افزودند: ما هم اگر بخواهيم در برنامه‌هايمان موفق شويم در عصر حاضر، چه در زمينه اسلام و چه در زمينه انقلاب که از هم جدا نيستند، بايد همان سنت پيغمبر اکرم(ص) را زنده کنيم و همان برنامه‌ها را ادامه دهيم.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است ما هر کجا سيره و سنت و الگوي پيغمبر اکرم(ص) را رعايت کرديم موفق بوديم و هر کجا دور شديم گرفتار مشکلاتي در برنامه‌هايمان شديم.
آيت الله مکارم شيرازي با ابراز تأسف از مهجور ماندن روش انبيا گفتند: ما نسبت به آنها عقب‌مانده هستيم و نمونه‌ کارهايي در برنامه‌هاي انبيا بوده است که ما از آن روشها استفاده نمي‌کنيم، پيغمبـر هميشه در شب و روز، آشکـار و پنهان و حتي در اجتماعات نيز تبليـغ مي‌کردند و در حالات حضرت نوح(ع) نوشته‌اند که در 950 سال تبليغ، حدود هشتاد نفر به او ايمان آوردند‌، يعني براي هر نفر 12 سال! ما حتي براي فرزندانمان هم اين قدر حوصله نداريم و وقت نمي‌گذاريم.
وي در ادامه يادآور شد: خوشبختانه حوزه علميه قم بيدار است و از همان ابتدا که مسئله رايانه مطرح شد، فعاليت‌‏هاي رايانه‌اي در مسائل حوزوي آغاز شد، و از هنگامي که سايتهاي اينترنتي باب شد، مراجع و نهادها و مراکز مختلف حوزوي براي خودشان سايت‌‏هايي انتخاب کردند و مشغول فعاليت شدند.
وي به تعداد زياد سايتهاي مخرب اينترنتي اشاره کرد و افزود: از حدود 200 سايت فارسي 95 درصد يا بيشتر، مخرب هستند که تخريب بعضي از آنها بسيار زشت و شديد است، و همين زشتي و شدتش باعث مي‌شود افرادي که داراي مختصري وجدان هستند، زده شوند. اما بعضي ديگر از سايتها خيلي مرموز و ماهرانه عمل مي‌کنند.
آيتالله مکارم شيرازي ادامه داد: ما در برابر اين سايتهاي مخرب ابداً نبايد عقب‌نشيني کنيم، چون طبق گفته قرآن ما تکيه‌گاهمان محکم است و تکيه‌گاهمان خداست. ولي آنها به عکس ما منطق ندارند.
آيت الله مکارم شيرازي به لزوم تهاجم به جاي عقب‌نشيني در برابر دشمنان اشاره و خطاب به مسئولان سازمان تبليغات اسلامي تأکيد کرد: تهاجم منطقي چيزي است که در سازمان تبليغات بايد به فرد فرد اعضاء آموخته شود و نبايد هيچ وقت حالت دفاعي به خود بگيريد و حتي همان دفاع از شبهات هم، بايد توأم با تهاجم باشد.
وي در ادامه خاطر نشان کرد: اگر اين گونه عمل نکنيم ابتکار عمل به دست دشمن مي‌افتد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت‌‏الله مکارم شيرازي در ادامه به پيشروي سريع اسلام در جهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ما مي‌بينيم با همه تبليغات شديدي که بر ضد اسلام و مسلمين مي‌شود، باز اسلام در دنيا با سرعت پيش مي‌رود حتي در خود آمريکا.
اين مرجع تقليد شيعيان با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفتند: حادثه 11 سپتامبر فرصتي به دست رسانه‌هاي يهوديان در آمريکا داد تا عليه اسلام و مسلمين تبليغات پر حجمي را شروع کنند، اتفاقاً و بعد از اين جريان گرايش به اسلام در امريکا بيشتر شد و سبب شد تا بيايند درباره اسلام مطالعه کنند تا آنجايي که قرآن، پر فروش‌ترين کتاب سال شد.
استاد دروس خارج حوزه علميه قم برنامه سازمان تبليغات را بسيار مهم ارزيابي کرد و ادامه داد: سازمان تبليغات واقعاً خدمت کرده است و برنامه‌هاي بسيار متنوعي داشته و بايد داشته باشد زيرا سازمان تبليغات يک مجموعه‌اي است که بايد براي هر گروه اعم از کودکان، نوجوانان، جوانان، خواهران، اساتيد دانشگاه و حتي گروههاي غير اسلامي در انواع متفاوت، متناسب حالشان برنامه داشته باشد.
آيت الله مکارم شيرازي افزود: شما بايد گروه صاحب فکر و ابتکار داشته باشيد تا دائماً مطالب تازه‌اي براي مبلغين شما توصيه کنند چون تکرار مکررات باعث زدگي مي‌شود. با توجه به اينکه مطالب نو بسيار است و روزي نيست که ما قرآن را بخوانيم و چيز تازه‌اي پيدا نکنيم. و حتي آنجا هم که مطلب نو نباشد، بايد عرضه به صورت نوين باشد.
وي در ادامه يادآور شد: بايد مبلغين بدانند که دلسوزي و محبت نسبت به مردم آثارش از چندين منبر و سخنراني بيشتر است.
آيت الله مکارم شيرازي با اشاره به بودجه کم سازمان تبليغات اسلامي گفتند: با مقايسه بودجه سازمان تبليغات با دستگاه تبليغاتي وهابيت، مي‌فهميم که چقدر اين بودجه کم است، مثلاً آنان فقط در اسلام‌آباد پاکستان مسجدي ساخته‌اند با هزينه 260 ميليون دلار که با اين پول مي‌توان تمام ايران را زير پوشش تبليغات قرار داد.
ايشان با اشاره به اينکه اساس انقلاب اسلامي، تبليغ اسلام است، گفت: چرا در قم بودجه کم است و سرمايه‌گذاري نمي‌کنيم.
آيت الله مکارم شيرازي در پايان گفت: متأسفانه خطاهايي هم در سازمان در گذشته صورت گرفته که لطمه به سازمان زده و بايد يک فکر اساسي هم براي اين تشکيلات بشود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9279

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله مکارم شيرازي: از حدود 200 سايت فارسي 95 درصد يا بيشتر، مخرب هستند که تخريب بعضي از آنها بسيار زشت و شديد است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016