پنجشنبه 26 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار باقرزاده: شواهد حکايت از فروپاشی تدريجی اسرائيل دارد، مهر

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنگ غزه را نبردی نابرابر و غيرانسانی دانست که در آن تخلف از مقررات حقوق بين الملل و بشر دوستانه به صورت يک مولفه ساختاری از پيش تعيين شده رژيم صهيونيستی خود را نشان داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سردار باقرزاده گفت: با ضعيف تر شدن شانس پيروزی رژيم کاملا مجهز صهيونيستی در جنگ عليه مسلمانان غزه، شواهد حکايت از فروپاشی تدريجی رژيم نژاد پرست اسرائيل دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تحليل وضعيت جنگ در غزه افزود: معمولا عمليات های رزمی در آستانه پايان به اوج خود می رسند، آنگونه که در ۴۸ ساعت گذشته درغزه شاهد آن بوده ايم حجم آتش توپخانه ها و ناوچه های جنگی وبمباران هواپيماهای اسرائيلی حکايت از فرايندی دارد که نشان می دهد.

باقرزاده وضعيت عمومی رژيم صهيونيستی به دليل عدم دسترسی به اهداف ازپيش تعيين شده را وخيم توصيف کرد وافزود:روند خروج و نافرمانی سربازان رژيم صهيونيستی از يگانهای نظامی نيز بردامنه اين بحران می افزايد.

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مردانگی و قاطعيت مبارزان حماس را باعث مضاعف شدن مشکلات دشمن خواند وتصريح کرد: اسرائيل که درابتدای حمله، غزه را يک باريکه کوچک تلقی می کرد اکنون دريافته است که اين نقطه کوچک جغرافيايی همانند کيسه ای بدون ته است که نمی توان چيزی در آن اندوخت.

وی با بيان اينکه مبارزان حماس با تغيير قواعد بازی،اصول جديدی درنبردهای غيرهمطراز حاکم کرده اند که ازنظر تئوريسين های ارتش اسرائيل قابل پيش بينی نبود،افزود: بدترين نوع سناريوی جنگ برای رژيم صهيونيستی رقم خورده و اگر خيلی خوش شانس باشد شايد با تملک به قطعنامه ای بين المللی و آتش بس بتواند خود را از مهلکه بيرون بکشاند اما اين خروج از منطقه غزه چه زود يا چه دير انجام گيرد، مانع از چرخه تسلسلی برای فروپاشی رژيم صهيونيستی نخواهد شد.

سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستی اسرائيل در اين جنگ ظالمانه برای بدست آوردن مزديت موقت و خنثی کردن شکست جنگ ۳۳ روزه خود در لبنان ترجيح داد با تحميل تاکتيک های ممنوعه، توانمندی های نظامی خود را در حد بسيار بالايی به ميدان آورد و بر مردم مظلوم و بی دفاع غزه تحميل کند اما در اين قمار بزرگ نه تنها به منافع کوتاه مدت جنگ دست نيافت بلکه اين گام های لرزان، او را از دستيابی به منافع بلند مدت نيز باز خواهد داشت.

وی در پايان گفت: انديشه و باوری درحال شکل گيری است که نشان می دهد پويايی ملت ها نه بواسطه انديشه نظامی و تجهيزات پيشرفته بلکه در پرتو ارزش ها و آرمان های بلندی است که همه مکتب و صاحب مکتب از آن سرمايه ها دفاع می کند و البته چنين دفاعی، شکست نمی خورد از اين رو بايد برنده و بازنده جنگ را از چنين دريچه ای شناخت و مورد ارزيابی قرار داد.

بدون ترديد، اولين رويکرد سران رژيم صهيونيستی پس از جنگ غزه بررسی دستاوردها و ارزيابی پيامدهای جنگ خواهد بود و البته اين تازه شروع مخاصمه ای است که به فرسايش راهبردی آنان خواهد انجاميد؛ يعنی همان پايانی که نتيجه آن برای همه عاقبت انديشان روشن است.





















Copyright: gooya.com 2016