پنجشنبه 26 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی در ورود به تهران: آتش بس در غزه نزديک است، اعلام نکات مهم بيانيه اجلاس استانبول، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با ارزيابی مثبت از نتايج بدست آمده در اجلاس فوق العاده بين المجالس اسلامی که روز گذشته برگزار شد، تاکيد کرد: مجموع تحرکات منطقه ای نشان می دهد در حال نزديک شدن به آتش بس هستيم
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از استانبول با حضور در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، دستاوردهای برگزاری اجلاس بين المجالس اسلامی و شرکت در اين اجلاس را تشريح کرد.

وی با تاکيد بر اينکه پيشنهاد برگزاری اين جلسه با ايران بود، اظهار داشت: بر اساس پيشنهاد ايران برای برگزاری اين اجلاس و پيگيری های انجام شده، تلاش کرديم اجلاس در سطح روسای مجالس کشورهای عضو و با دعوت از ساير مجالس برگزار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی با اشاره به استقبال خوب مجالس کشورهای اسلامی از برگزاری اين اجلاس يادآور شد: حدود ۳۲ هيئت پارلمانی در اين اجلاس شرکت کرده بودند که حدود ۱۵ کشور در سطح رئيس مجلس حضور داشتند و در واقع مجمع عمومی فوق العاده ای شکل گرفت.

رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: درمجموع فضای حاکم برجلسه و تلاشهايی که صورت گرفت، نشان داد در مسئله محکوميت صهيونيست ها و رفتارهای آنان اراده جدی وجود دارد و کشورهايی که آنها را معتدل می دانستيم، ديگر مواضع گذشته را نداشتند و احساس کردند در شرايط فعلی بايد با مبنای دقيق تری سخن بگويند.

لاريجانی تصريح کرد: بحث های جدی در خصوص آتش بس و راههای برون رفت از اين شرايط مطرح شد و همچنين با برخی روسای مجالس ديدار و گفتگوهای خوبی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نهايت بيانيه ای صادر شد که حاوی نکات مهمی بود. ضرورت آتش بس ، خروج نيروهای اسرائيلی از سرزمين غزه، باز شدن گذرگاهها و رفع محاصره غزه از نکات مهم بيانيه اجلاس فوق العاده بين المجالس اسلامی بود.

وی گفت: در اين اجلاس برخی از اقدامات رژيم صهيونيستی مانند بمباران مناطق مسکونی و مدارس و همچنين استفاده از سلاح های کشتار جمعی محکوم شد.

رئيس مجلس تاکيد کرد: يکی از بندهای مهم ديگر اين بيانيه اين بود که کشورهای اسلامی که گروه دوستی پارلمانی با اسرائيل دارند اين گروهها را منحل کنند و اين موضوع در تروئيکای آسيايی نيز مطرح شد که برخی کشورها نيز در فاصله برگزاری اين اجلاس اين پيشنهاد را اجرا و خبر آن را اعلام کردند.

لاريجانی اظهار داشت: مکانيزمی در بيانيه در نظر گرفته شد که حلقه اجرايی برای اجلاس محسوب می شود بر اساس آن دبير کل با همکاری چند کشور و رايزنی با مقامات اجرايی در صحنه، تاکيدات روی نکات آتش بس و رفع محاصره و پيگيری خواهند کرد.

وی پيگيری و تحقق اراده کشورهای شرکت کننده در اجلاس و همچنين وظيفه پيگيری مشکلات غزه پس از رفع محاصره را دو وظيفه مهمی دانست که بر عهده دبير کل اجلاس بين المجالس اسلامی قرار گرفته است.

رئيس مجلس با اشاره به مذاکرات خود با مقامات ترکيه و روسای مجالس حاضر در اين اجلاس خاطرنشان کرد: ارزيابی من اين است که اگر برخی کشورها فتنه نکنند، ما به زمان حل مسئله غزه نزديک می شويم.

وی افزود: برخی کشورها تغيير فاز داده اند ودر اين اجلاس نشان دادند می خواهند درک صحيحی از موضوع غزه را القا کنند و اين مفيد بود و مجموع تحرکات منطقه ای نشان می دهد در حال نزديک شدن به آتش بس هستيم.





















Copyright: gooya.com 2016