پنجشنبه 26 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشتی ايران در ساحل غزه در محاصره ناوهای اسرائيل قرار دارد، ايرنا

سرپرست گروه اعزامی همراه با کمک های امدادی ايران در کشتی شاهد، گفت: اين کشتی هم اکنون در بندر غزه و در محاصره ناوهای جنگی رژيم صهيونيستی قرار دارد، اما مصمم هستيم اين محاصره ظالمانه را بشکنيم و کمک ها را به مردم غزه برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر سيد احمد نواب روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسی ايرنا، با اشاره به اين که کشتی ايران شاهد دو روز است که وارد منطقه غزه شده، افزود: متاسفانه در اين مدت با مخالفت و ممانعت ناوهای اسراييلی مواجه شده ايم، شناورهای اين رژيم نيز به ما اخطار عقب نشينی داده اند و اجازه ورود به غزه را نمی دهند.
وی گفت: کشتی ايرانی به دليل اصرار در رساندن کمک های امدادی به مردم غزه هم اکنون در آب های بين المللی و روبروی غزه لنگر انداخته است و اصرار داريم اين محاصره را بشکنيم.
سرپرست گروه اعزامی ايران در کشتی شاهد، ممانعت ناوهای جنگی رژيم صهيونيستی از پهلو گرفتن کشتی ايرانی را کاملا غير قانونی و مغاير قواعد بين المللی خواند و اظهار داشت: اين اقدام رژيم صهيونيستی با هيچ يک از معاهدات بين المللی سازگاری ندارد.
وی گفت:‌ محموله ايرانی با نظارت صليب سرخ جهانی آماده و پلمب شده و شامل کمک های امدادی و غذايی برای کمک به مردم مظلوم غزه است.
نواب با بيان اينکه اصرار کشتی شاهد برای رساندن کمک های امدادی به مردم غزه موجب سردرگمی رژيم صهيونيستی شده است، تاکيد کرد: در هر صورت ما پيروز هستيم.
وی گفت: مکالماتی که از طريق کشتی شاهد دريافت کرده ايم، نشان می دهد حضور اين کشتی برای رژيم صهيونيستی فوق العاده اهميت دارد.
سرپرست گروه امدادی کشتی شاهد، افزود: رژيم صهيونيستی دست به هر اقدام جنون آميزی که بزند شکست و آبروريزی برای اين رژيم در پی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: پيام ما مبنی بر اين که مردم غزه تنها نيستند و همچنين خوی غيرانسانی رژيم صهيونيستی که به بديهی ترين نيازهای اوليه مردم مظلوم غزه بی تفاوت است، به سراسر جهان مخابره شده است.
نواب همچنين از پيگيری تخليه کمک های امدادی ايران از طريق بندر "العريش" در مصر توسط ورارت امور خارجه خبر داد و گفت: در صورتی که محاصره پيش روی ما شکسته نشود با پهلو گيری در اين بندر نسبت به تخليه کمک های امدادی و ارسال آنها به غزه به سرعت اقدام می شود.
وی افزود: ارسال کمک های امدادی در درگيری های نظامی در عرف بين الملل پذيرفته شده است و از همين رو است که رسانه ها و شبکه های بين المللی حرکت ايران و حرکت متقابل رژيم صهيونيستی را پوشش خبری داده اند.





















Copyright: gooya.com 2016