پنجشنبه 29 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد و چاوز: محکوميت مداخله قدرت ها در مناطق جهان، درخواست محاکمه سران اسرائيل، مهر

روسای جمهور ايران و ونزوئلا در پايان ديدار دو روزه رئيس جمهور بوليواری ونزوئلا از تهران،در بيانيه مشترکی ضمن محکوم کردن قطعنامه شورای امنيت عليه ايران ، دخالت قدرتهای فرامنطقه ای به ويژه امريکا را در امور داخلی مناطق مختلف مورد انتقاد قرار دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محموداحمدی نژاد و هوگو چاوز، روسای جمهور ايران و ونزوئلا با توجه به روابط حسنه دو کشور، ضمن ابراز رضايت از توسعه همکاريهای موجود، مذاکرات انجام شده در تهران را مثبت ارزيابی و در موارد زير توافق کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روسای جمهور دوکشور در فضايی آکنده از برادری موضوعات مورد علاقه مشترک در زمينه های مختلف که هر دو طرف را به هم پيوند می دهد بررسی و بر اراده خويش برای پيشبرد همه جانبه و تعميق روابط و پيگيری مشترک اجرای طرح های توافق شده در راستای تضمين توسعه اقتصادی و رفاه ملت های ايران و ونزوئلا تاکيد کردند.

رئيس جمهوری اسلامی ايران ضمن تبريک برگزاری موفقيت آميز انتخابات پارلمانی ونزوئلا و پيروزی بزرگ حزب سوسياليست واحد به رهبری هوگو چاوز، بر حمايت دولت و ملت ايران از روند دموکراسی و سياست های عدالتخواهانه وی در ونزوئلا تاکيد کرد.

رئيس جمهوری بوليواری ونزوئلا بار ديگر حمايت خود را از برنامه صلح آميز هسته ای ايران اعلام کرد.

بنا براين گزارش، هر دو رئيس جمهور بر حق مسلم همه کشورهای جهان در بهره برداری صلح آميز از انرژی هسته ای تاکيد کردند.

دو رئيس جمهور ضمن محکوم کردن قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل متحد، تحريم ها عليه جمهوری اسلامی ايران را ناعادلانه و ظالمانه با نيت محروم کردن جمهوری اسلامی ايران از حق مسلم صلح آميز هسته ای خود دانستند و امريکا و کشورهای غربی را به تغيير اين رويکرد تبعيض آميز و ضد انسانی فراخواندند و از آنها خواستند که از سازمانهای بين المللی سوء استفاده سياسی و ابزاری نکنند.

دو طرف ضمن محکوم کردن تلاش برای کودتا در اکوادور با تبريک به دولت و ملت اکوادور که با هوشياری و اقدام به موقع خود عوامل اين ناامنی را ناکام گذاردند، حمايت قاطع خود را از کورئا رئيس جمهور مردمی آن کشور اعلام کردند و با توجه به تلاش های مشترک امپرياليستی - صهيونيستی در اقدام عليه دولت های مردمی امريکای لاتين از جمله هندوراس، هوشياری هر چه بيشتر دولتها و ملتهای امريکای لاتين را خواستار شدند.

هر دو رئيس جمهور اقدام رژيم صهيونيستی را درحمله به کاروان آزادی و تعرض به کشتی های حامل کمک های انساندوستانه به مردم بی دفاع و مظلوم غزه که سالهاست سرزمينشان دراشغال است و ازدسترسی به مايتحاج اوليه زندگی محرومند، محکوم کردند.

دو طرف همچنين از وضع کنونی مردم فلسطين به خصوص غزه ابراز نگرانی و ضمن دعوت گروههای فلسطينی به وحدت، بر حق تعيين سرنوشت مردم مظلوم فلسطين تاکيد کردند و خواهان محاکمه سران جنايتکار رژيم اشغالگر قدس و عوامل آنها در دادگاههای بين المللی شدند.

احمدی نژاد و چاوز، دخالت قدرتهای فرامنطقه ای به ويژه امريکا را در امور داخلی مناطق مختلف از جمله امريکای لاتين از طريق حمايت از مخالفان رهبران مردمی و شورشهای داخلی برای بی ثبات کردن کشورهای مستقل محکوم و خاطرنشان کردند امنيت منطقه ای تنها در چارچوب همکاريهای مشترک منطقه ای حاصل خواهد شد.

بنابراين گزارش، هوگو چاوز از محمود احمدی نژاد و مردم ايران به خاطر استقبال گرم از وی و هيئت عالی رتبه همراه تشکر کرد و آن را بيانگر روابط برادرانه ای که ميان جمهوری بوليواری ونزوئلا و جمهوری اسلامی ايران وجود دارد دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016