جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد به تهران بازگشت، ايسنا

رييس‌جمهور کشورمان که به منظور ديدار و گفت‌وگو با مقامات و مردم لبنان از روز چهارشنبه به اين کشور سفر کرده بود، حوالی ساعت ۳ بامداد روز جمعه به تهران بازگشت و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال معاون اول رييس‌جمهور و برخی از اعضای دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد به دعوت ميشل سليمان همتای لبنانی‌ خود به اين کشور سفر کرده بود و در جريان اين سفر با همتای لبنانی خود، ‌نخست‌وزير لبنان، رييس مجلس لبنان و همچنين سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله ديدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور در جريان اين سفر که مورد استقبال باشکوه مردم لبنان قرار گرفته بود در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت حضور پيدا کرد و به ايراد سخنرانی پرداخت.

رييس‌جمهور همچنين در روز دوم سفر خود در دانشگاه لبنان حضور پيدا کرد و دکترای افتخاری در زمينه علوم سياسی را از اين دانشگاه دريافت کرد.

رييس‌جمهور همچنين به جنوب لبنان رفت و در منطقه بنت جبيل در جنوب لبنان حضور پيدا کرد و در جمع باشکوه مردم اين منطقه به ايراد سخنرانی پرداخت.

رييس‌جمهور همچنين پس از آن به روستای قانا رفت و ضمن ادای احترم به شهدای اين روستا در جمع مردم اين منطقه سخنرانی کرد.

رييس‌جمهور در روز پايانی سفر خود با سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان نيز ديدار کرد. اين ديدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ايران در بيروت انجام گرفت نتايج سفر رييس‌جمهور به لبنان، مسائل اين کشور و وضعيت منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنين سيدحسن نصرالله يک قبضه سلاح که توسط يکی از افراد مقاومت اسلامی لبنان در جريان جنگ ۳۳ روزه از نظاميان صهيونيست‌ به غنيمت گرفته شد را به رييس‌جمهور ايران اهدا کرد.

رييس‌جمهور در آخرين مرحله سفر خود به لبنان بار ديگر با ميشل سليمان همتای لبنانی خود ديدار کرد و با بدرقه رسمی خود ميشل سليمان رييس‌جمهور لبنان سفر خود را به بيروت پايان داد. اين بدرقه در کاخ رياست جمهوری لبنان انجام شد.

در جريان اين سفر ۱۷ سند همکاری و يادداشت تفاهم بين مقامات ايرانی و لبنانی به امضا رسيد و رييس‌جمهور با شخصيت‌های برجسته و مذهبی و شماری از سران گروه‌ها و طوايف لبنان نيز سخنرانی کرد و در جمع فعالان تجاری نيز حضور پيدا کرد.

گفتنی است هنگامی که رييس‌جمهور به تهران بازگشت در هنگام عبور از مسير فرودگاه مورد استقبال تعدادی از جوانان و دانشجويان قرار گرفت که از ساعت‌ها پيش منتظر ورود رييس‌جمهور به تهران بودند. آنها با سر دادن شعارهايی و در دست داشتن پلاکاردهايی حمايت خود را از رييس‌جمهور و مواضع وی در حمايت از مقاومت لبنان اعلام کردند.

رييس‌جمهور نيز به ابراز احساسات اين جوانان پاسخ گفت.

رييس‌جمهور گفت: همه ما از مقاومت ملت لبنان حمايت می‌کنيم و اميدوار به روزی هستيم که منجی عالم بشريت ظهور کند و عدالت جهانی را گسترش دهد.

وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهميت مقاومت مردم لبنان و مردم منطقه گفت: دولت‌های زورگو اکنون طبل توخالی بيش نيستند.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: پيروزی بزرگ در راه است و تنها راه پيروزی مقاومت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016