دوشنبه 5 تیر 1385

در فيليپين اعدام ممنوع شد! کميته بين المللي عليه اعدام

۱۲۰۰ زنداني محکوم به مرگ در فيليپين، از اعدام نجات يافتند.

هفته گذشته دولت فيليپين به زمره دولتهايي پيوست که در آن اعدام ممنوع است. اکنون در کشور فيليپين اعدام و قتل عمد دولتي غير قانوني است و ديگر هيچ کس را با هيچ بهانه و توجيهي نميتوانند اعدام کنند.
اين يک پيروزي براي جنبش عليه اعدام در فيليپين و در دنيا است.
کميته بين المللي عليه اعدام اين موفقيت را پاس ميدارد و براي لغو اعدام براي ممنوعيت قتل عمد دولتي در سراسر دنيا فعاليت ميکند.
اعدام اسم رمز و اسم تلطيف شده قتل عمد دولتي است. دولتها براي زهر چشم گرفتن از مردم، براي ترساندن آنها و به تمکين وادار کردن مردم، به حربه اعدام متوسل ميشوند. ظاهرا گفته ميشود براي مقابله با جرم و براي مجازات مجرمين و يا براي جلوگيري از قتل، روزانه دستگاه دولتي آدم ميکشد.اما حتي به تجربه نيز همگان ديده اند آنجا که قتل انسان ، قانوني و عادي است، قتل در جامعه نيز بيشتر است و ارزش جان انسان کمتر.
ايران نمونه آشکار چنين جامعه اي است. حکومت اسلامي به راحتي آب خوردن انسانها را ميکشد، در ملا عام به دار مي آويزد و صحنه هاي فجيع انسان کشي را عادي ميکند. در جامعه ، در خيابان و در خانه، ميزان قتلها بسيار بالاتر رفته و کسي در آن جامعه احساس امنيت نميکند.
مقابله با قتل عمد دولتي و مبارزه با آن يک شاخص دفاع هر کس و يا هر نهاد و هر حزبي از حقوق انساني است.
ما براي ممنوعيت قتل عمد دولتي و يا اعدام در سراسر جهان مبارزه ميکنيم. اعدام وحشيانه و قرون وسطايي است و بايد فورا در همه جا ملغي شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لغو اعدام در فيليپين را به همه مردم فيليپن و به همه مدافعين حقوق انساني در دنيا تبريک گفته و بويژه به همه ۱۲۰۰ نفري که در سلول مرگ نشسته و منتظر اجراي حکم اعدام بودند، تبريک ميگوييم زندگي آنها نجات يافت و جنبش عليه اعدام براي نجات زندگيها است.

زنده باد جنبش جهاني عليه قتل عمد دولتي
کميته بين المللي عليه اعدام
۲۶ ژوئن ۲۰۰۶
تلفن تماس: ۰۰۴۹۱۷۷۵۶۹۲۴۱۳

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در فيليپين اعدام ممنوع شد! کميته بين المللي عليه اعدام' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016