یکشنبه 6 آذر 1384

گزينه هاي جديد وزارت نفت، فردا

در حالي كه هنوز از تصميم محمود احمدي نژاد براي معرفي چهارمين وزير نفت پيشنهادي خود اطلاع دقيقي در دست نيست، منابع پارلماني مي گويند مجلس شوراي اسلامي نسبت به دو گزينه مورد نظر رئيس جمهوري ابراز تمايل دارد.

به گزارش خبرنگار «فردا»، محموداحمدي نژاد پيش از معرفي محصولي و تسلطي به مجلس با علي اصغر زارعي و سيد علي بهشتيان براي تصدي وزارت نفت گفتگو كرده بود اما در حالي كه زارعي براي رايزني هاي اوليه به مجلس رفته و با نمايندگان نيز گفتگو كرده بود، احمدي نژاد به دلايلي كه مشخص نيست، سيد صادق محصولي و سپس تسلطي را به مجلس معرفي كرد.

يك نماينده مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار «فردا» گفت: اگرچه مجلس در ابتدا با معرفي آقاي زارعي چندان موافق نبود و تصور معرفي گزينه هايي به مراتب قوي تر داشت، اما اكنون با توجه به مشكلات بوجود آمده به نظر مي رسد ايشان گزينه مناسبي براي اين سمت باشد.

گفته مي شود چنانچه زارعي و يا بهشتيان به عنوان وزير نفت به مجلس معرفي شوند، مجلس به آنها راي اعتماد بالايي خواهد داد چرا كه قرار است آنها بصورت تيمي در وزارت نفت مشغول بكار شوند به گونه اي كه هر كدام وزير شود ديگري قائم مقام وي در وزارت نفت خواهد شد.

خبرنگار فردا مي گويد كه شانس انتخاب بهشتيان از سوي رئيس جمهور كم است چرا كه او در مذاكرات اوليه خود با رئيس جمهور، شروطي را از جمله اختيارات كامل در عزل و نصبها مطرح كرده بود.

از سوي ديگر گفته مي شود مسعود سلطانپور، مديرعامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي ايران نيز از جمله گزينه هايي است كه احتمال دارد به مجلس معرفي شود.

سلطانپور تنها مدیر ارشد مجموعه وزارت نفت می باشد که همزمان عضو شورای مرکزی گروه انصار حزب الله و جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار فردا مي گويد با توجه به بن بست موجود بر سر وزارت نفت، چنانچه رئيس جمهور، سلطانپور را نيز به مجلس معرفي كند، وي قادر به كسب راي اعتماد خواهد بود چرا كه او در جريان راي اعتماد از سوي اصولگرايان منتقد احمدي نژاد كه جبهه قدرتمندي در مجلس تشكيل داده اند، حمايت خواهد شد.

اين همه در حالي مطرح مي شود كه هنوز هيچ اطلاع دقيقي از نظر احمدي نژاد براي چگونگي ورود به چهارمين دور رويارويي خود با مجلس در دست نيست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزينه هاي جديد وزارت نفت، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016