سه شنبه 1 شهریور 1384

نمايندگان به رفتارتبعيض آميز هيات رييسه در اداره جلسه راي اعتماد كابينه اعتراض كردند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

نحوه اداره مجلس در روزهاي بررسي راي اعتماد كابينه اعتراض نمايندگان را بر انگيخت.

به گزارش "ايلنا"، در جلسه روزهاي گذشته درحالي كه وزراي اطلاعات و امور خارجه هيچ مخالفي در مجلس نداشتند اما حداد عادل اجازه داد تا موافقان در دفاع از برنامه هاي محسني اژه اي و متكي در مجلس سخنراني كنند و زماني كه با اعتراض شاهي عربلو و دهقان مبني بر غير قانوني بودن اين اقدام مواجه شد گفت ؛چون آيين نامه مبهم است در اين زمينه هيات رييسه است تصميم گرفته است اما امروز در تصميمي جديد موافقان برخي وزرا به دليل آنكه هيچ مخالفي ثبت نام نكرده بود در موافقت با وزير سخنراني نكردند. اين در حالي است كه بزرگيان نماينده سبزوار نيز خطاب به هيات رييسه گفت: برخورد هيات رئيسه در برخورد با مخالفان و موافقان كابينه تناقض‌‏آميز است.

عسگري يكي از اعضاي فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم با انتقاد از هيات رييسه در اداره جلسه گفت: دراداره جلسات به نحوي تبعيض روا مي‌‏شود كه برخي مي‌‏توانند در مخالفت يا موافقت با وزرا صحبت كنند و برخي ديگر نمي‌‏توانند.

علي عسگري نماينده مشهد در تذكري آيين نامه‌‏اي با بيان اينكه همگرايي بين دولت و هيات رييسه را تبريك مي‌‏گويم تصريح كرد: آقاي حداد عادل بنده شما را عادل مي بينم و براساس قسمي كه هيات رييسه ياد كرده تذكر مي دهم.

وي افزود: فكر مي‌‏كنم دوستان هيات رييسه هرچه وقت بخواهند براي موافقت و يا مخالفت از ناحيه دولت در اختيارشان است و اكثر اعضاي هيات رييسه در موافقت با كابينه صحبت كردند.

وي ادامه داد: خود شما گفتيد موافق حق دارد صحبت كند و بعضي هم به عنوان موافق صحبت كردند بنده هم 15 دقيقه وقت براي موافقت با وزيري داشتم چون شما خواستيد صرف نظر كردم الان به نحوي تبعيض روا مي شود كه برخي از نمايندگان صحبت مي‌‏كنند و برخي ديگر نمي توانند صحبت كنند.

عسگري تفسير قبلي شما چيزي ديگري بود و تفسير فعلي شما چيز ديگري است، ديروز گفتيد حتي اگر مخالف حرف نزند موافق مي تواند سخن بگويد اما امروز با تفسير ديگري به موافق اجازه صحبت نمي دهيد در حالي كه اگرمانع دوستان مخالف و موافق نشويم و همه از فرصت آيين نامه استفاده كنند بسيار مناسب است.

نماينده مشهد تصريح كرد: با توجه به اينكه كاري بهتر از بررسي وزراي پيشنهادي نيست و براي اينكه بعد از راي اعتماد، دوباره نخواهيم بحث سوال و تحقيق و تفحص را داشته باشيم اولي است كه موافقان دفاع كنند.

بر اين اساس عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم گفت: درجلسه بررسي راي اعتماد كابينه تعدادي از نمايندگان راه مخالف خاموش را درپيش گرفته‌‏اند اما تعدادي از نمايندگان وقت مجلس را به بهانه نطق مخالفت گرفته‌‏اند ولي از صحبت كردن صرفنظر كرده‌‏اند.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، كاظم دلخوش نماينده صومعه سرا در تذكري آيين نامه‌‏اي خطاب به حدادعادل گفت: آقاي حداد عادل به عادل بودن شما و هنر آقاي باهنر شك نداريم اما مجلس خرد جمعي است و ممكن است سه ماه ديگر رييس جمهوري به همان تصميمي برسد كه مجلس گرفته است.

نماينده صومعه سرا اظهار دا شت: تعدادي از همكاران راه مخالف خاموش را در بيش گرفتند اما تعدادي از نمايندگان وقت ما را به بهانه مخالفت گرفته‌‏اند اما از صحبت كردن در مخالفت صرف نظر كرده اند.

دلخوش تاكيد كرد: در مورد بعضي وزيران هفت تا هشت نفر مخالف ثبت نام كرده‌‏اند اما مگر مي شود همه آنها يكباره انصراف دهند با اين كار حق ساير نمايندگان و حتي وزرايي كه مخالف ندارند ضايع مي شود .

وي افزود: اين افراد چه حجت شرعي دارند؟

دلخوش به عملكرد حداد عادل انتقاد كرد و گفت: چرا در مورد اينكه ا گر مخالف وجود ندارد موافق مي تواند صحبت كند يا نه موضوع را به هيات رييسه ارجاع داديد؟

وي افزود: برخي موافقين جاي خود را به دوتا سه نفر مي دهند و افراد نيز به جاي موافقت در برنامه ها از وزرا تمجيد مي كنند.

نماينده صومعه سرا اظهار داشت: وقتي مخالفان وزيري كه ثبت نام كرده اند انصراف مي دهند لااقل مخالفاني كه در جلسه حضور دارند صحبت كنند.

حداد عادل رييس مجلس هفتم نيز در پاسخ به دلخوش تصريح كرد: ‌‏در مورد راي اعتماد به وزيران آيين‌‏نامه به صراحت نگفته كه اگر مخالفي وجود نداشت موافق صحبت نكند.

حدادعادل گفت: برخي اوقات مخالفان عمدا صحبت نمي كنند تا موافق هم صحبت نكند، لذا براي اينكه اين امر ابزاري نشود كه هيچ موافقي نيز مجالي براي صحبت كردن پيدا نكند و نتيجه آن نشود كه وزير صحبت نكرد موافق نيز صحبت نكند.

رييس مجلس هفتم از مخالفان و موافقان خواست تا در مخالفت و موافقت صحبت كنند و خطاب به نمايندگان گفت: گريزي به صحراي كربلا نزنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016