دوشنبه 31 مرداد 1384

اعتراض برخي از نمايندگان به پذيرايي از تماشاچي هتاک با چای، فردا

برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي صبح امروز در اعتراض به توهين يك تماشاچي جلسه علني ديروز به نمايدگان مخالف كابينه پيشنهادي رئيس جمهور تذكر دادند كه اين تذكرات به دليل واكنش تعداي ديگر از نمايندگان به مشاجره در صحن علني تبديل شد و براي دقايقي نظم مجلس را به هم ريخت.

به گزارش خبرنگار سايت خبري «فردا» يك تماشاچي جلسه ديروز مجلس، پس از سخنان

بيژن شهبازخاني در مخالفت با كاينه پيشنهادي احمدي نژاد فرياد « مرگ بر منافق» سر داد كه اين اقدام با اعتراض نمايندگان مواجه شده و اين فرد به خارج از مجلس هدايت شد.

برخي از نمايندگان امروز اعلام كردند كه بر خلاف آين نامه داخلي مجلس كه بايد اين فرد به مراجع قضايي تحويل داده مي شده، ديروز پس از هتاكي به نمايندگان با چاي در بيرون صحن علني از وي پذيرايي شده است.

غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس در پاسخ به تذكر اين نمايندگان با بيان اين كه جلسات علني مجلس ميهمانان و تماشاگراني دارد و براين اساس غيرنمايندگان نيز مي‌توانند وارد مجلس شوند، اظهار داشت: درباره حادثه جلسه ديروز مجلس ديگر نيازي به تذكر دادن نبود. يك اتفاق ساده‌اي بود كه من در همان جلسه ديروز به مسئولان گفتم كه آن فرد را از صحن علني مجلس خارج كنند.

وي اضافه كرد: ديروز پس از آن اتفاق يكي از نمايندگان كه اين فرد را مي‌شناخت توضيح داد كه او از اعتدال رواني برخوردار نبوده و لذا نبايد به حساب هيچ كس يا گروهي نوشته شود و تاكيد مي‌كنم نمايندگان در ابراز عقيده آزادند.

پس از سخنان غلامعلي حداد عادل اميدوار رضايي نماينده مسجد سليمان نسبت به اين سخنان اعتراض كرد و تذكر آئين‌نامه‌اي داد.

وي با استناد به موادي از آئين‌نامه داخلي مجلس گفت: من تعجب مي‌كنم كه شما توهين به نمايندگان و اعلام رواني بون آنها را يك اتفاق ساده و بي‌اهميت مي‌دانيد، جا داشت كه شما اقدامات شديدتري را درباره اين فرد خاطي انجام مي داديد.

رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس با بيان اين كه فرد خاطي مشكل رواني نداشت، اظهار داشت: اين‌كه طرف مشكلات روحي و رواني داشته، بايد به بنده معرفي مي‌شد تا معاينه‌اش كنم. اهل شعر و ادب نمي‌تواند بحث اعصاب و روان را دنبال كند.

وي گفت: بايد اين فرد به مراجع صالحه تسليم مي‌شد، نه اين كه با چاي و چيزهاي ديگر از او پذيرايي شود. آيا توهين بزرگتر از اين به نمايندگان مجلس مي‌شد.

حداد عادل نيز در پاسخ به اميدوار رضايي گفت: معلوم نيست مشكل اين فرد به جراحي نياز داشته باشد، شما متخصص جراحي اعصاب هستيد.

وي با بيان اين كه مجلس به وظيفه خود عمل مي‌كند، گفت: اگر شما بيشتر اصرار كنيد، مردم تعجب مي‌كنند. اگر او جرمي مرتكب شده باشد تعقيب خواهد شد و اين گونه نيست كه مي‌گوييد او با احترام رها شده است.

پس از اين تذكر و پاسخ حدادعادل مهدي كوچك‌زاده نماينده تهران به سخنان و تذكرات پيرموذن و اميدوار رضايي اعتراض كرد و تذكر داد.

وي با بيان اين كه تذكر آقاي پيرموذن موضوع مرده‌اي را زنده كرد، گفت: هدف من از اين تذكر حفظ آبروي مجلس است چرا كه تذكرات آقايان رضايي و پيرموذن خوراكي را براي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي فراهم مي كند كه ديروز بنيانش را گذاشتند كه به نماينده مخالف دولت در مجلس توهين شد.

وي با خطاب قراردادن ملت ايران اضافه كرد: مردم عزيز، بدانيد هر كدام از شما كه به در مجلس مراجعه كنيد و نماينده شهر خود را مخاطب قرار دهيد، آزاديد كه به عنوان ميهمان نماينده در جايگاه تماشاچي قرار بگيريد. اينكه يك فردي در مجلس به عنوان تماشاچي حضور يافته و به دليل نداشتن تعادل روحي و رواني، حرف بي‌ربطي زده است چه ربطي به آقاي حداد عادل رئيس مجلس و يا اعضاي هيات رئيسه مجلس و اكثريت نمايندگان دارد؟

حدادعادل در اين لحظه با قطع سخنان كوچك‌زاده از وي خواست كه از ادامه تذكر خودداري كند و گفت: نمي‌خواهد از من دفاع كنيد. كوچك‌زاده در پاسخ گفت: من از شخص حدادعادل دفاع نمي‌كنم زيرا اصولاً اهل تملق و چاپلوسي نيستم، دفاع من از فردي است كه 220 نماينده به عنوان رئيس مجلس به او راي داده‌اند و به عنوان يك نماينده اصولگرا مطرح است.

نماينده تهران ادامه داد: آقاي حداد عادل من مي‌دانم اين حرفها يعني چه؟ من مي‌فهمم اينها چه مي‌خواهند.

پس از قطع ميكروفن كوچك‌زاده، حداد عادل از حميدرضا حاجي‌بابايي منشي هيات رئيسه مجلس خواست كه دستور جلسه علني را قرائت كند.

در اين هنگام كوچك‌زاده با ميكروفن خاموش در حال ادامه صحبت‌هاي خود بود كه اميدوار رضايي نسبت به اظهارات وي واكنش نشان داد.

رضايي قصد داشت كه در اين زمينه تذكر آئين‌نامه‌اي بدهد، اما حدادعادل نپذيرفت.

پس از چند لحظه مهدي كوچك‌زاده به سمت رضايي رفت و با هم بحث كردند كه در اين ميان برخي از نمايندگان مجلس از جمله موسي قرباني و محسن كوهكن از اعضاي هيات رئيسه مجلس، حسين فدايي نماينده تهران و ولي الله شجاع پوريان نماينده بهبهان كوچك‌زاده را به سمت صندلي‌اش هدايت كردند.

پس از اين جريان، حميد زنگنه نماينده اهواز قصد داشت در حمايت از اميدوار رضايي تذكر آئين‌نامه‌اي بدهد كه با مخالفت حداد عادل روبرو شد. او فرياد مي زد اين آقا (كوچك‌زاده) به همه نمايندگان توهين مي‌كند كه بروجردي و چند نماينده اطراف وي، زنگنه را به آرامش دعوت كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتراض برخي از نمايندگان به پذيرايي از تماشاچي هتاک با چای، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016