پنجشنبه 4 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت بهداشت: ۴۰ درصد مردان، اضافه وزن دارند، ایرنا

تهران - رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: طبق آخرین آمار، بیش از 40 درصد مردان دارای اضافه وزن و بیش از 29 درصد آنان دارای كلسترول مساوی یا بالاتر از 200 میلی گرم در دسی متر، هستند.

'ربابه علامه' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ( 1 تا 7 اسفندماه) افزود: همچنین طبق این آمار، بیش از 21 درصد مردان بطور روزانه دخانیات مصرف می كنند و بیش از 24 درصد آنان، فعالیت فیزیكی كمی دارند.

وی با بیان اینكه حوادث ترافیكی برای مردان پنج برابر زنان اتفاق می افتد، ادامه داد: همچنین اعتیاد در مردان 10 برابر زنان و حوادث سقوط نیز برای مردان سه برابر زنان است.

رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد حوادث قتل و خشونت، بیماری های مزمن انسدادی ریه، بیماری های قلبی و عروقی، خودكشی، آسم، سوختگی، اسكیزوفرنی و ایدز در مردان بیشتر است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




علامه افزود: بسیاری از این بیماری ها و مشكلات برای سلامت مردان قابل مداخله است و اطلاع رسانی درباره آنها می تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از بروز این مشكلات داشته باشد.

وی گفت: مردان در هر گروه سنی نسبت به زنان، بیشتر در معرض عوامل خطر و مرگ و میر قرار دارند.

علامه افزود: بجز بیماری های دوره نوزادی و كودكی در سایر دوره های زندگی نیز عوامل خطر محیطی و شغلی، رفتارهای نادرست مانند مصرف سیگار، الكل و مواد مخدر و همچنین استرس، سلامت مردان را تهدید می كند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016