شنبه 6 فروردين 1384

برانكو: عيدي خوبي به مردم ايران داديم، ايران و ژاپن با انگيزه و جاه‌طلب بودند، ايسنا

تغيير چيدمان تيم به حريفانمان بستگي دارد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

برانكو ايوانكوويچ سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از پيروزي 2 بر 1 برابر ژاپن در مرحله‌ي انتخابي جام جهاني 2006 آلمان گفت: من اين پيروزي را با عنوان عيدي مردم ايران در سال جديد مي‌دانم.


به گزارش ايسنا، سرمربي كروات ايران پس از پايان اين بازي در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات خبرنگاران ايراني و ژاپني پاسخ گفت:


ـ آقاي برانكو چرا در مصاحبه‌ي مطبوعاتي پيش از اين ديدار شركت نكرديد. شما شغل با ارزشي داريد، هفتاد تا 80 ميليون ژاپني بازي را ديدند شما بايد اطلاعات بدهيد. اما اكنون سوال من اين است كه چرا ايران از ابتدا با دو مهاجم بازي كرد و سيستم را عوض كرديد.

از اينكه در كنفرانس مطبوعاتي نبودم عذرخواهي مي‌كنم، سوء تفاهمي شده بود من سعي مي‌كنم هميشه بيشترين اطلاعات را به خبرنگاران و رسانه‌هاي ژاپني بدهم و پيش از همه از مردمي كه براي ديدن اين ديدار به اين ورزشگاه آمده‌اند قدرداني مي‌كنم. تاكنون چنين جوي را در هيچ جاي دنيا نديده بودم طبيعتا اين پيروزي يكي از ارزشمندترين نتايج ايران در مدت 4 سال گذشته بود، بازيكنان من شيردل و جسور بودند و دستورهاي و خواسته‌هاي من را آنگونه كه خواسته بودم اجرا كردند. طبيعي بود كه به همه‌ي نكات ژاپن آشنا بودم همانگونه كه زيكو نسبت به ايران شناخت داشت. در مورد تغيير سيستم بايد بگويم اين ويژگي تيمي مانند ايران است كه مي‌تواند با توجه به شرايط با چند شيوه بازي كند و انعطاف پذير باشد. تغيير شيوه ي بازي ويژگي تيمهاي بزرگ است با چشم خودتان ديديد دايي، زندي و كريمي بيرون آمدند اما اختلالي در تيم به وجود نيامد. تبريك مي‌گويم به بازيكنانم كه توانستند عيدي خوبي به مردم ايران بدهند.


ـ نكات قوت و ضعف ژاپن چه بود، ‌بازيكنان برجسته‌ي اين تيم چه كساني بودند؟

ژاپن بسيار قدرتمند است و جايگاه محكمي دارد، مي‌توانم بگويم اين ديدار رويارويي دو ابرقدرت فوتبال آسيا بود ستاره‌هايي مانند تاكاهارا، ناكاتا و شينجي اونو براي ژاپن بازي مي‌كردند. ايران هم ابر ستاره‌هايي مانند مهدوي‌كيا،‌ هاشميان، كريمي و زندي داشت، تماشاگران از اين بازي چه در ايران و چه در ژاپن چه در سراسر جهان لذت بردند. ايران و ژاپن با انگيزه و جاه‌طلب بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ـ دوست‌ داريم بدانيم ژاپن براي چه باخت، نقطه‌ي ضعف اين تيم را بگوييد؟

درست نيست كه من با عنوان مربي تيم حريف نقاط ضعف ژاپن را به زبان بياورم، آقاي زيكو و من آناليزهاي خودمان را داريم و سعي مي‌كنيم تا آنجايي كه ممكن است دقيق باشيم. هر تيمي كه حتي يك ديدار را ببرد نقاط ضعف و قوت دارد.


ـ چرا تيم ملي ايران خيلي زود پس از به ثمر رساندن گل اول راضي شد؟ چرا محافظه كار بوديد و دست به تركيب دفاعي زديد؟ چرا زندي تعويض شد آيا از عملكرد او راضي بوديد؟

كاملا از زندي راضي بودم و طبيعتا هر تعويض دلايل خودش را دارد و تنها به كيفيت بازيكنان ارتباطي ندارد. قبل از هر چيز با اضافه كردن علوي قدرت سرزني تيم را در خط دفاعي بيشتر كردم، براي من قابل انتظار بود كه در پايان بازي ژاپن براي تغيير نتيجه به توپهاي بلند روي بياورد. انتخاب بازيكنان و ارزيابي مربيان از آنها به نوع بازي حريف بستگي دارد كه بر اين اساس اولويت را به علوي و نيكبخت دادم چرا كه آنها به درد بازي با ژاپن مي‌خوردند. به نويد‌كيا هم بيشتر از مبعلي نياز داشتيم. هدف ما جمع‌آوري 10 امتياز براي صعود به جام جهاني است و قبلا گفته‌ بودم كه گروهمان دشوار است. با توجه به ديدار ايران ـ ژاپن و كره شمالي ـ بحرين به دشواري اين گروه پي‌برديم.


ـ تغيير سيستم بازي به 2ـ4ـ4 در بازي‌هاي آينده‌ هم ادامه خواهد داشت؟

آرايش و چيدمان ما به حريفانمان بستگي دارد و من شادابي و طروات بازيكنان را در نظر مي‌گيرم.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19796

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برانكو: عيدي خوبي به مردم ايران داديم، ايران و ژاپن با انگيزه و جاه‌طلب بودند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016