جمعه 5 فروردين 1384

ايران 2 ـ ژاپن 1، تيم ملي فوتبال يك گام ديگر به جام جهاني نزديك شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

ايران (2)
وحيد هاشميان (32 - 77)

ژاپن (1)
فوكونيشي (60)

تعداد تماشاگر: صد هزار نفر

اخطار: علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا، جواد نكونام (ايران) - اونو و فكونيشي (ژاپن)

تيم ملي كشورمان با پيروزي برابر تيم ملي ژاپن شانس خود را براي حضور در جام جهاني 2006 آلمان افزايش داد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ديدار حساس گروه دوم مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان تيم ملي كشورمان موفق شد حريف قدرتمند خود تيم ملي ژاپن را با نتيجه‌ي 2 بر 1 شكست دهد.

تيم ملي فوتبال ايران عصر امروز در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي به مصاف ژاپن رفت. در ابتداي اين ديدار دو تيم كه قصد شناخت از يكديگر را داشتند بازي همراه با احتياطي را به نمايش گذاشتند و تا دقايق مياني نيمه اول فرصتهاي كمي را بر روي دروازه‌هاي يكديگر ايجاد كردند.

سرانجام در دقيقه‌ي 32 سانتر مهدوي كيا از ميانه‌ي ميدان فرصت مناسبي را براي وحيد هاشميان ايجاد كرد تا اين بازيكن گل نخست تيم ملي ايران را به ثمر برساند.

در ادامه‌ي بازي بازيكنان ژاپن توسط ناكاتا و اونو فرصتهاي خوبي را به دست آوردند كه با بي‌دقتي از دست رفت.

تلخ‌ترين اتفاق نيمه اول مصدوميت علي دايي بود كه باعث شد تا تيم ملي ايران مجبور به يك تعويض شود و محرم نويد‌كيا به جاي وي وارد زمين شد.

با آغاز نيمه دوم تيم ايران تا حدودي رو به دفاع آورد. در دقيقه 50 جواد نكونام خطايي را بر روي اونو در پشت محوطه‌ي جريمه انجام داد كه باعث شد نكونام اخطار بگيرد، ضربه خطاي ناكامورا را نيز ميرزاپور به خوبي دفع كرد. در دقيقه‌ي 55 بازي كنجي تامادا جاي خود را به ياناگيساوا داد و در دقيقه 57 نيز فريدون زندي كه بازي خوبي را انجام داده بود با علوي تعويض شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه و در حالي كه تيم ملي ايران بازي تدافعي را انجام مي‌داد فوكونيشي در دقيقه‌ي 60 موفق شد گل تساوي ژاپن را وارد دروازه‌ي ايران كند.

در دقيقه‌ي 64 شينجي اونو به دليل خطار بر روي علي كريمي كارت زرد گرفت.

تيم ايران كه پس دريافت گل تساوي حملات منظمي را بر روي دروازه‌ي ژاپن انجام داد در دقيقه‌ي 75 گل برتري را به ثمر رساند. سانتر زيباي علي كريمي از جناح راست با ضربه‌ي سر استثنايي وحيد هاشميان تور دروازه‌ي ژاپن را لرزاند.

در دقيقه‌ي 77 نيز علي كريمي سازنده‌ي گل ايران جاي خود را به نيكبخت واحدي داد و در دقيقه‌ي 82 حركت كعبي از جناح راست و پاس رو به عقب وي به هاشميان فرصت مناسبي را براي گل سوم ايران ايجاد كرد كه اين فرصت از دست رفت.

در دقايق پاياني بازي بازيكنان ژاپن از سمت راست حملاتي را بر روي دروازه‌ي ايران انجام دادند كه با عملكرد خوب خط دفاعي تيم ملي كشورمان ثمري نداشت.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19773

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران 2 ـ ژاپن 1، تيم ملي فوتبال يك گام ديگر به جام جهاني نزديك شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016