پنجشنبه 1 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چاوز: زمين‌لرزه هائيتی کار آمريکايی‌ها بود! ايلنا

«هوگو چاوز»، رئيس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که آمريکايی‌ها با هدف اشغال نظامی هائيتی باعث بروز زمين‌لرزه قوی اخير در اين کشور شده‌اند که در اثر آن ده‌ها هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.


ايلنا: «هوگو چاوز»، رئيس‌جمهوری ونزوئلا آمريکا را متهم کرد که باعث وقوع زمين‌لزه قوی در هائيتی شده است.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاری ريانووستی، روزنامه «کامسامولسکايا پراودا» گزارش داد که «هوگو چاوز»، رئيس‌جمهوری ونزوئلا مدعی شد که آمريکايی‌ها باعث بروز زمين‌لرزه قوی اخير در هائيتی شده‌اند که در اثر آن ده‌ها هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چاوز گفت: «اين امر در اثر آزمايش سلاحی فوق مدرن در دريای کارائيب رخ داده که نتيجه اصلی آن تخريب ايران با کمک اين زمين‌لرزه است.»
نشريه اسپانيايی «ای‌بی‌سی» به نقل از چاوز گزارش داد که به احتمال قوی با علم بر اينکه چنين زمين‌لرزه‌ای چه خسارت هنگفتی می‌تواند به هائيتی برساند آنها (آمريکا) ژنرال کين را برای کنترل تلاش‌هايی که درباره امدادرسانی انجام می‌شود به اين کشور زلزله‌زده اعزام کرده‌اند.
چاوز با اعلام اين‌که من در جايی خوانده‌ام که آمريکايی‌ها حتی کاخ رياست‌جمهوری هائيتی را نيز به اشغال خود درآورده‌اند، اعلام کرد: «اکنون که اين جمهوری نياز به کمک ديگر کشورها پيدا کرده، آمريکا از اين مسئله استفاده کرده تا اين جزيره را اشغال کند.»
چاوز که يکی از منتقدان سرسخت سياست‌های واشنگتن به شمار می‌آيد، گفت: «آمريکا بايد به جای نيروهای نظامی به هائيتی پزشک اعزام کند.»
چاوز گفت: «آمريکا در تلاش است تا اقدام مشابهی را که در سال ۱۹۹۹ ميلادی انجام داد، تکرار کند، سالی که بر اثر بارش سنگين باران برخی روستاها در ايالت بندری «وارگاس» در زير گل و لای مدفون شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016