شنبه 14 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان دموكراسي‌خواه ونزوئلايي خواستار ديدار با نمايندگان حقوق بشري شدند، ایلنا

شماری از دانشجویان هوادار دموکراسی در ونزوئلا در اعتراض به نقض آزادي‌هاي مدني، سياسي و اجتماعي توسط رئيس‌جمهوري اين كشور، خواستار ملاقات با نمایندگان حقوق بشر سازمان كشورهاي آمریکايي شدند.

به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، شماري از دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف ونزوئلا در اعتراض به نقض حقوق بشر توسط دولت اين كشور اعتصاب غذا کرده و اینک در آستانه سومین هفته آن هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این دانشجویان توسط لباس شخصی‌های سرخ‌پوش هوادار «هوگو چاوز»، رئيس‌جمهوري ونزوئلا تحت فشار هستند تا به اعتراض‌هاي خود پایان دهند چرا كه مقام‌هاي دولتي نگران هستند كه دامنه این اعتراض‌ها به خیابان‌های پایتخت بکشد.

دانشجویان تاكيد مي‌كنند كه دولت چاوز اجازه ندارد به بهانه پشتیبانی از طبقات فقیر و کمک‌های مالی به مردم محروم، حقوق شهروندی را امتیازی متعلق به طبقات مرفه جامعه معرفی و به محدود کردن آزادی‌های سیاسی‌ـ‌ اجتماعی در جامعه اقدام کند چرا كه قانون اساسی کشور، تحت هیچ انگیزه‌ای از جمله جنگ یا حوادث طبیعی به دولت‌های حاکم، اجازه اعمال استبداد نمي‌دهد.

به همين دليل دانشجویان خواستار دیدار با نمایندگان حقوق بشر سازمان قاره آمریکا و «خوزه میگل اینسولزا»، دبیرکل این سازمان شده‌اند.

در همين حال گزارش‌ها حاكي است كه شماری لباس شخصی سرخ‌پوش هوادار چاوز که خود را نیروهای بولیواری مي‌نامند، با کوکتل مولوتف به دفتر دانشگاه مرکزی شهر«میریدای» حمله كردند.

اين گروه دليل اقدام خود را حمايت مدیریت دانشگاه از اعتصاب غذای دانشجویان اعلام كرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016