سه شنبه 16 خرداد 1385

صالح نيک‌بخت: گروهی از متهمان پرونده حوادث اهواز به زودی محاکمه خواهند شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسی

وکيل مدافع ۶ تن از متهمان دستگير شده حوادث مربوط به بمب‌گذاری‌های اهواز، گفت: گروهی از متهمان پرونده در شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب اسلامی اهواز محاکمه خواهند شد.

صالح نيک‌بخت، وکيل مدافع ۶ تن از متهمان اين پرونده به خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: موکلين اين‌جانب مربوط به پرونده‌ی بمب‌گذاری در لوله‌های نفت قلعه چنان اهواز نيستند ولی در عين حال گروهی هستند که سال گذشته بازداشت شدند و ۶ نفر آنها از اعضای يک خانواده به نام «باوی» هستند.

نيک‌بخت درباره‌ی اتهامات موکلانش گفت: گرچه برای اين افراد اتهامات سنگينی در نظر گرفته شده ولی با توجه به غيرعلنی بودن دادگاه ۴ نفر از اين ۶ نفر، نمی‌توان فعلا مطلبی را بيان کرد.

وکيل مدافع ۶ نفر از دستگيرشدگان حوادث سال گذشته‌ی اهواز در مورد يکی از افراد اين خانواده گفت: برای هانی باوی قبلا به اتهام عضويت در يک گروه مخالف و تبليغ عليه نظام، حکم ۱۱ سال زندان صادر شده و در دادگاه تجديدنظر نيز تاييد شده است. هم‌چنين در مورد يکی ديگر از اعضای اين خانواده به نام مسلم باوی به علت صغر سن، حکم دادگاه بدوی (۱۱ سال زندان) نقض و دادگاه تجديدنظر، دادگاه بدوی (دادگاه انقلاب) اهواز را صالح ندانسته و حکم به صلاحيت دادگاه اطفال داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نيک‌بخت خاطرنشان کرد: گروهی که اين دو نفر از موکلان، متهم به عضويت در آن بوده‌اند، مربوط به يک نشريه دانشجويی بوده که در دانشگاه اهواز منتشر می‌شده و امتياز آن نيز از طرف دانشگاه صادر شده بود.به اين جهت متهمان آن پرونده به هيچ‌وجه آن را گروه تلقی نکرده‌اند.

Copyright: gooya.com 2016