سه شنبه 5 مهر 1384

اصلاح طلبان حکومتي و آقاي خاتمي مسئول رويدادهاي امروز ايران هستند، ف.م.سخن

گفته مي شود که سخنراني آقاي احمدي نژاد در سازمان ملل موجب تصويب قطعنامه ي اخير شوراي حکام و فراهم آمدن زمينه هاي ارجاع پرونده ي ايران به شوراي امنيت شده است اما کمتر کسي به اين موضوع اساسي مي پردازد که چرا بعد از هشت سال حاکميت اصلاح طلبان و در اختيار داشتن دو قوه مجريه و مقننه، آقاي احمدي نژاد و ياران شان توانسته اند سکان هدايت کشور را در اختيار بگيرند و ما را به سمتي برانند که انتهاي آن جنگ و ويراني خواهد بود.

مسئوليت اصلاح طلبان حکومتي و شخص آقاي خاتمي کمتر از آقاي رئيس جمهور فعلي نيست و با فرافکني نمي توان تمام مسئوليت را متوجه مسئولان امروزي قوه ي مجريه کرد. اصلاح طلبان حکومتي و شخص آقاي خاتمي با ضعف و تذبذب زمينه هاي روي کار آمدن هواداران حجتيه را فراهم آوردند و اکنون با پا پس کشيدن و سکوت، منتظر آشکار شدن نقاط ضعف حريف و در بوق و کرنا کردن آن هستند.

اصلاح طلبان حکومتي و شخص آقاي خاتمي به رغم فشار رهبري و قوه ي قضائيه مي توانستند با اتکا به مردم و وارد کردن اصولي و عقلاني آن ها به عرصه ي قانوني اعتراض هاي مدني، رهبري و قوه ي قضائيه را گام به گام به عقب برانند و با تحکيم و گسترش نهادهاي غيردولتي و افزايش مشارکت واقعي مردم، اصلاح طلبان و تفکر اصلاح طلبي را در انتخابات به پيروزي قاطع برسانند. تکرار اين موضوع که تحريم انتخابات و مخالفت شخصيت هايي چون سرکار خانم عبادي و اکبر گنجي و آقاي نوري باعث پيروزي تفکر حجتيه-حقاني در انتخابات اخير شده است نوعي عوامفريبي و خودفريبي است و حاصلي جز دامن زدن به بحث هاي بي نتيجه ندارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزي که آقاي خاتمي در سازمان ملل حضور يافت و بيل کلينتون با تغيير برنامه اش به سخنان او با دقت گوش فرا داد مي توانست سرآغاز تغييرات اساسي در روابط خارجي ايران شود ولي ايشان از ترس کفن پوشان قم حتي حاضر به گرفتن عکس دسته جمعي نشد. آن روز اولين پيروزي سياست خارجي آقاي احمدي نژاد به دست آمد هر چند از او و تفکرش هيچ خبر و اثري نبود. روزي که به فرمان آقا روزنامه ها يکجا تعطيل شدند و مسئولان قوه ي قضائيه برخورد با بزرگاني چون موسوي خوئيني ها و محتشمي را تجربه کردند، آقاي خاتمي مي توانست با حمايت قاطع و عدم عقب نشيني، مطبوعات اصلاح طلب را از چنگال خفقان بيرون بکشد که نکشيد و تفکر رسانه اي احمدي نژاد همانجا پيروز شد که امروز بي هيچ شرم و خجالتي مي تواند سخنراني او را در سازمان ملل به ظهور امام زمان ارتباط بدهد و متعصبان مذهبي را به نام امام زمان به ميدان جنگ فرا بخواند و صدا از هيچ آيت الله العظمي و حجةالاسلام والمسلميني هم به اعتراض بلند نشود.

نمونه ها از حد شمارش بيرون است. اصلاح طلبان حکومتي و شخص آقاي خاتمي بايد به جاي منتظر ماندن و بر نقطه ي ضعف حريف تکيه کردن، هر چه سريع تر آستين ها را بالا بزنند و تلاش ورزند که آب رفته را به جوي باز گردانند و مردم و عقلاي قوم را رسما و علنا به مقابله با سياست هايي که کشور را به آتش خواهد کشيد دعوت کنند. اين کار از جان گذشتگي و صداقت و پايمردي مي خواهد که شايد آخرين فرصت ِ نشان دادن آن همين امروز باشد.

[وب لاگ ف.م.سخن]

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اصلاح طلبان حکومتي و آقاي خاتمي مسئول رويدادهاي امروز ايران هستند، ف.م.سخن' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016