یکشنبه 6 شهریور 1384

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران: تمام قضات دادسراها به‌زودي مسلح مي‌شوند؛ هيچ‌كس ضارب قاضي آقازاده را به طور دقيق نديده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق اجتماعي

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران با اعلام اين كه هيچ‌كس ضارب قاضي آقازاده را به طور دقيق نديده است، خبر داد كه تمام قضات دادسراها به‌زودي مسلح مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، فخرالدين جعفرزاده در رابطه با نحوه‌ي وقوع ترور قاضي گفت: حدود ساعت 05/7 صبح كه قاضي آقازاده رييس دادگستري ملارد به همراه همسرش قصد خروج از منزل را داشتند توسط يك فرد ضارب مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وي ادامه داد: قاضي آقازاده در حين بالا بردن كركره‌ي پاركينگ محل سكونتش بود به صورتي كه دست راستش مقابل صورتش قرار داشت. در اين هنگام فرد ضارب كه با پاي پياده در محل حضور يافته بود، يك گلوله به سمت او شليك كرد و اين گلوله پس از عبور از دست راست آقازاده به چشم او برخورد كرد.

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران، در ادامه خاطر نشان كرد: پس از اصابت گلوله به قاضي آقازاده همسر او به بيرون از پاركينگ دويده و چند متر فرد ضارب را تعقيب كرده است اما موفق به گرفتن او نشده چون اين فرد از انتهاي كوچه‌ي محل سكونت قاضي آقازاده به سمت رودخانه و محوطه‌ي جنگلي كه در آنجا وجود داشته گريخته است.

وي تصريح كرد: پس از حضور بازپرسان ويژه‌ي قتل دادسراي امور جنايي تهران، افسران آگاهي و ماموران در محل حادثه، تحقيقات اوليه در اين رابطه آغاز شده است و پوكه‌ي گلوله‌ي شليك شده هم در محل يافت شده است و مشخص شده كه كاليبر اين اسلحه 22 بوده اما هنوز نوع آن مشخص نيست و بايد پس از بررسي توسط ماموران و كارشناسان اعلام شود.

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران، ادامه داد: پس از ملاقاتي كه با قاضي آقازاده داشته‌ايم، حال عمومي وي مساعد است و اميدواريم آسيب جدي به او وارد نشده و به زودي سلامتي خود را به دست آورد.

جعفرزاده گفت: او در حال حاضر قادر به تكلم كردن است اما هنوز براي چهره‌نگاري كامل و تكميل تحقيقات زمان باقي است.

وي در رابطه با وجود ارتباط بين ترور صبح امروز با ترور قاضي مقدس، اظهار داشت: از آن‌جايي كه فرد ضارب در پرونده‌ي قاضي مقدس هنوز شناسايي نشده است لذا نمي‌توان نسبت به ارتباط بين اين دو ترور مطمئن بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران، در پايان گفت: مقامات بالاتر اعلام كرده‌اند تمام قضات دادسراها از فردا مسلح به سلاح گرم مي‌شوند و در صورتي كه احساس خطر كنند حق تير هم به آنان شده است.

Copyright: gooya.com 2016