دوشنبه 16 خرداد 1384

بيانيه‌ انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران (رزا): آزادي فعالان مطبوعاتي زنداني در آستانه‌ انتخابات، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران (رزا) طي بيانيه‌اي با تاكيد بر ضرورت آزادي فعالان و نويسندگان در عرصه رسانه‌ها و ضمن استقبال از مرخصي درماني اكبر گنجي، آزادي هر چه سريع‌تر كليه فعالان مطبوعاتي زنداني را خواستار شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا در اين بيانيه با بيان اينكه بسياري از رفتارهاي نسنجيده موجب مي‌شود از سوي سازمان گزارشگران بدون مرز، عناويني به كشورمان اطلاق شود، آمده است: پرسش اينجاست كه آيا افرادي مي‌توانند به راحتي چنين اقداماتي را بدون دغدغه خاطر بروز دهند و هزينه‌هاي سنگين آن را جمهوري اسلامي ايران متحمل شود. بازداشت‌هاي موقت طولاني، دستگيري نويسندگان مطبوعات، يا خبرنگاران سايتهاي اطلاع‌رساني، به تعطيلي كشاندن نشريات، توقف جريان انتشار روزنامه‌هايي چند، برگزاري دادگاههايي بدون حضور هيات منصفه مطبوعاتي و ...، همه از سلسله اقداماتي هستند كه بخشي از دستگاه قضايي به‌گونه‌اي نسنجيده و بدون تدبير رفتار كرده و هنوز نيز آنها را ادامه مي‌دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه بيانيه رزا آمده است: چرا مديريت عالي دستگاه قضايي حاضر نيست با جديت و مداومت مانع اين‌گونه رفتارها شود يا با تغيير جايگاه آنان، عملكردشان را متوقف نمايد. در حال حاضر روزنامه‌نگاراني چند، هنوز در زندان به سر مي‌برند و برخي از نشرياتي كه به توقف انتشار محكوم شده‌اند، وضعيت‌شان كماكان نامعلوم است. آيا توقيف‌ها نيز چون بازداشتهاي «موقت مادام‌العمر» هستند(!). جامعه روزنامه‌نگاران و نظام اطلاع‌رساني كشور، همچنين نهادهاي مدني مرتبط، در حال حاضر نگران و پي‌جوي وضعيت روزنامه‌نگاران زنداني است و ضمن تكرارا «هزار باره» درخواست آزادي آنان، معتقد است مي‌بايست اقدام سريعي در اين رابطه صورت گيرد. زيرا تصميم گيريهاي ديرهنگام مسوولان دستگاه قضايي، بي‌ترديد گامي ديگر در راستاي سنگين كردن هزينه‌هايي است كه جمهوري اسلامي ايران بارها و بارها پرداخته است. به ويژه در شرايط بين‌المللي فعلي كشورمان كه به هم‌انديشي و جلب مشاركت و همدلي عمومي نياز است، رفتار دستگاه قضايي در قبال جامعه اطلاع‌رساني كشور بسيار تعيين‌كننده است.

انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران (رزا) در پايان با تاكيد بر ضرورت آزادي فعالان و نويسندگان در عرصه رسانه‌ها و ضمن استقبال از مرخصي درماني اكبر گنجي، آزادي هر چه سريعتر كليه فعالان مطبوعاتي زنداني را خواستار شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23885

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه‌ انجمن روزنامه‌نگاران زن ايران (رزا): آزادي فعالان مطبوعاتي زنداني در آستانه‌ انتخابات، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016