سه شنبه 25 اسفند 1383

گفت وگويي با علي دايي: اين بار اجازه نمي‌دهيم جام جهاني از دستمان خارج شود، ايرنا به نقل از ماهنامه پيام ورزش

علي دايي

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۳/۱۲/۲۵‬
داخلي. ورزشي. فوتبال
كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت : اين بار اجازه نمي‌دهيم جام جهاني از دستمان خارج شود.

ماهنامه پيام ورزش كه توسط سازمان تربيت بدني منتشر مي‌شود، در شماره اسفندماه خود گفت وگويي را با " علي دايي" انجام داده است كه در پي آمده است.

س : معمولا وقتي علي دايي در دو بازي گل نمي‌زند در بازي بعدي تلافي مي‌كند . آيا بايد منتظر اين اتفاق در بازي روز ‪ ۵‬فروردين ماه سال آينده برابر ژاپن در ورزشگاه آزادي تهران باشيم ؟
ج : بدون تعارف بگويم كه گل زدن من زياد مهم نيست، ما بايد تلاش كنيم در بازي با ژاپن پيروز از ميدان خارج شويم. چرا كه اگر امتيازي در بازيهاي خانگي از دست دهيم كارمان براي صعود دشواتر مي‌شود . من خودم گل زدن را دوست دارم و اگر به تشخيص مربيان درتركيب تيم قرار بگيريم سعي و تلاشم را براي گلزني خواهم كرد.

س : انتظارات از بهترين گل جهان بالاست. دايي در بازي ايران با بحرين در منامه گل نزد. آيا واقعا از بازي خودتان در آن ديدار راضي بوديد ؟ ج : تنها دستورات مربيان را در زمين به اجرا در آوردم . تمام ماموريت هاي محوله را به خوبي انجام دادم. بحرين را نبايد دست كم گرفت آنها براي پيروزي در خانه دست به هر كاري زدند.

واقعيت اين است كه خاطره تلخ شكست ‪ ۴‬سال قبل، فشار رواني بسياري را بر روي بازيكنان ايراني وارد كرده بود.

س : اما تيم ايران زياد هماهنگ نبود ؟
ج : اين طبيعي است. ‪ ۶ ،۵‬بازيكن در روزهاي پاياني به تركيب تيم اضافه شدند. آنان با تيم هماهنگ نبودند.

همين كه مربيان توانستند اين بازيكنان را دراين بازي مهم كنار هم قرار دهند، "خودش هنر بزرگي بود."
س : بازي فريدون زندي راضي‌كننده بود ؟
ج : نمي‌توانم دراين خصوص نظر دهم . مربيان بايد در مورد عملكرد زندي نظر دهند، حتما از وي راضي هستند كه بعد از بازي از زندي ابراز رضايت كرده و باز هم او را به تيم ملي دعوت كردند.

س : يورچيچ مربي سابق بحرين گفته بود كه شانس ايران و ژاپن بيشتر از دو تيم ديگر است ؟
ج : نبايد گول اين حرف‌ها و پيش بيني‌ها را بخوريم. فكر نكنيم اگر ژاپن را در تهران شكست دهيم، كار تمام شده است . بايد براي شكست دادن كره شمالي و بحرين هم درتهران برنامه داشته باشيم. كره شمالي در توكيو بازي خوبي را برابر ژاپن انجام داد. كره‌ايها ثابت كردند كه از دو سال قبل تا به امروز پيشرفت قابل توجهي داشته اند.

س : اما تيم ايران سال گذشته در پيونگ يانگ كره شمالي را با قدرت شكست داد. به نظر مي‌رسد تيم كشورمان بازي سختي را در پايتخت كره شمالي پيش رو نداشته باشد ؟
ج : شرايط هر بازي متفاوت است. اين درست كه كره شمالي را براحتي در پيونگ يانگ و تهران شكست داديم اما فراموش نكنيم كه همين تيم به دور دوم مقدماتي جام جهاني راه يافته است ما نبايد با تكيه بر نتايج گذشته برابر اين تيم قرار بگيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

س : به هر حال بازيكنان ايراني با يك بار رواني مثبت به كره مي‌روند؟ ج : قدر مسلم پيروزيهاي گذشته بي‌تاثير نيست ، ضمن اينكه ما ابتدا بايد به بازي پنجم فروردين ماه آينده برابر ژاپن فكر كنيم.

س : بازي با ژاپن در اوج تعطيلات نوروزي برگزار مي‌شود آيا نگران حضور كم تعداد تماشاگران تهراني نيستيد ؟
ج : مردم ما فوتبال را خوب مي‌شناسند و موقعيت تيم ملي را هم مي‌دانند.

مطمئن باشيد در بازي با ژاپن ورزشگاه آزادي مملو از تماشاگر خواهد بود.

س : ملي‌پوشان تعطيلات نوروزي سختي پيش رو خواهند داشت ؟
ج : تمامي ملي پوشان در اردو خواهند بود تا براي بازي با ژاپن و بلافاصله براي ديدار با كره شمالي آماده شوند. با صعود به جام جهاني فرصت براي تعطيلات هم فراهم خواهد شد، هر چند كه آن موقع هم بايستي براي حضور در جام جهاني آماده شويم.

س : خيلي اميدوارانه از صعود به جام جهاني صحبت مي‌كنيد !
ج : بازيكنان تيم ملي هر چه در توان دارند به نمايش مي‌گذارند، اين بار اجازه نمي‌دهيم جام جهاني از دستمان خارج شود."
س : بازي با ژاپن بهتر است يا بازي كردن مقابل تيم‌هايي مثل بحرين و كره شمالي ؟
ج : كره شمالي با بحرين فرق مي‌كند، كره‌اي‌ها معمولا ضد فوتبال بازي نمي كنند.

اما وضعيت ژاپن با كره شمالي و بحرين خيلي متفاوت است. ژاپني‌ها فوتبال را اصولي و خوب بازي مي‌كنند. آنها اصلا نمي‌توانند فوتبال دفاعي ارائه كنند.بازيكنان ژاپني براي ارائه بازي تهاجمي به ميدان مي‌آيند.

اتفاقا ما ثابت كرده‌ايم كه برابر چنين تيم‌هايي، بازيهاي خوبي را به نمايش مي‌گذاريم.

ما در برابر ژاپن بايد متوجه خط دفاعي خود باشيم و در فرصت‌هاي مناسب كار را يكسره كنيم. به اعتقاد من ژاپن را راحت تر از بحرين مي‌توان در آزادي شكست داد.

در همين زمينه:

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19355

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گفت وگويي با علي دايي: اين بار اجازه نمي‌دهيم جام جهاني از دستمان خارج شود، ايرنا به نقل از ماهنامه پيام ورزش' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016