یکشنبه 4 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اخراج عباس کاظمی، استاد دانشگاه تهران به دليل شرکت در تشييع پيکر آيت الله منتظری! کلمه

در علت اين نامه اخراج اينطور آمده است که دکتر عباس کاظمی در تشييع جنازه آيت الله منتظری در بين جمعيت ديده شده و البته ادعا شده است که شعار هم می داده اند. به همين دليل حکم اخراج يا همان لغو قراردادش را در خانه اش فرستاده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه: دکتر عباس کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی به دليل شرکت در مراسم تشييع جنازه آيت الله منتظری از دانشگاه اخراج شد.

به گزارش کلمه، سميه توحيدلو از فعالان سياسی و دانشجوی دکترای جامعه شناسی در آخرين نوشته وبلاگ خود اين خبر را اعلام کرده و نوشته است: دکتر عباس کاظمی استاد گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، از اساتيدی است که دارای سابقه پژوهش های متعددی در جهاد دانشگاهی و برنده جايزه خوارزمی است. به تازگی کتاب جديدش به چاپ رسيده است. صريح است و منتقد، به مانند هر جامعه شناسی که در مکتب انتقادی به روابط اجتماعی نظاره می کند. قراردادش با دانشگاه تهران تا اول ماه مهر آينده بوده، که دانشگاه نامه زده و آن را لغو کرده و گفته که از اول بهمن به بعد در قرارداد دانشگاه تهران نيست. اين يعنی اخراج!

وی در ادامه در تشريح اين اخراج نوشت:در علت اين نامه اخراج اينطور آمده است که دکتر عباس کاظمی در تشييع جنازه آيت الله منتظری در بين جمعيت ديده شده و البته ادعا شده است که شعار هم می داده اند. به همين دليل حکم اخراج يا همان لغو قراردادش را در خانه اش فرستاده اند. و البته بسيارند کسانی که می گويند ايشان کلاس های آزادی برای گفت و گو دارند و به تصور آزادی بيان! مسايلی که مربوط به جامعه و رشته ما می شود، سر کلاس بحث می کنند و ظاهرا برخی از دانشجويان اين روزها به جای درس و بحث، به جای استدلال و گفت و گو ترجيح می دهند منبع خبری برای بيرون از دانشگاه باشند!

او در پايان اين يادداشت وبلاگ خود آورده است: چه تلخ است اخراج يک استاد بخاطر حضور در تشييع يک مرجع، و چه وحدت حوزه و دانشگاهی!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016