دوشنبه 21 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

با افزايش اختلاف ميان دولت و شهرداری تهران‌، بانک‌ها از اعطای اعتبار به شهرداری منع شدند، ايلنا

به دنبال افزايش اختلاف نظر ميان دولت و شهرداری تهران‌، دولت بانک‌ها را از اعطای تسهيلات به شهرداری تهران منع کرد.


ايلنا: به دنبال افزايش اختلاف نظر ميان دولت و شهرداری تهران، دولت بانک‌ها را از اعطای تسهيلات به شهرداری تهران منع کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، افزايش اختلاف نظرها ميان شهرداری تهران و دولت بر سر مسايل مختلفی همچون حمل و نقل شهری، تحقيق و تفحص از شهرداری در زمان شهرداری احمدی‌ن‍‍‍ژاد و ساير اختلافات منجر به جدا شدن کامل شهرداری از دولت شد به طوری که در يک اقدام دور از انتظار، دولت بانک‌های دولتی را از اعطای اعتبار به شهرداری تهران منع کرد و اکيداً تاکيد کرده است که مديران عامل بانک‌ها در صورت حمايت مالی از شهرداری تهران برکنار خواهند شد.
بر پايه اين گزارش، داوود زارع اسکندری، مدير عامل اسبق بانک تجارت نيز به دليل تخصيص اعتبار به شهرداری تهران يک شبه برکنار شد و در جلسه توديع خود به شدت از عملکرد خود دفاع و از برکناری دور از انتظارش گلايه کرد.
گزارش ايلنا حاکی از آن است که يانک سرمايه نيز تحت فشارهای دولت مجبور به فروش سهام شهرداری تهران شد که اين موضوع لطمات بسياری را به بانک سرمايه وارد کرد. اگرچه شهرداری تهران ناچار به فروش سهام اين بانک خصوصی شد اما اين موضوع مقدمه‌ای برای پيگيری بيشتر جهت اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی برای تعاونی اعتبار شهر شد. هم‌اکنون اين تعاونی به مؤسسه مالی و اعتباری با مجوز رسمی از بانک مرکزی تبديل شده که بسياری از امور بانکی را بدون نياز به بانک‌های دولتی انجام می‌دهد.
پيشتر محمد باقر قاليباف، شهردار تهران اعلام کرده بود که ۴ سال است شهرداری تهران را با خون دل اداره می‌کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016