شنبه 29 مرداد 1384

آيت الله مكارم شيرازي: برخي نمايندگان مجلس هفتم مثل اينكه نمي‌دانند كجا زندگي مي‌كنند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

آيت الله مكارم شيرازي گفت: ما با كسي دعوا نداريم، بلكه با منطق و استدلال در برابر شبهات، شيطنت و تبليغات سوء ايستادگي مي‌كنيم و انشاءالله چنان شود كه بتوانيم نه تنها مسأله ولايت را در نسل امروز حفظ كنيم، بلكه دور افتاد‌گان را هم نزديك كنيم.

به گزارش" ايلنا" به نقل ار "رسا" آيت الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار گروهي از معلمان استان خراسان، وظيفه معلمان را در تربيت ‌نوجوانان و حفظ نور ولايت در آنها بسيار سنگين ارزيابي كرد و گفت: شما معلمان كه در مناطق سني‌نشين هستيد، وظيفه سنگيني براي تربيت فرزندان و حفظ نور ولايت در دل آنها بر عهده دا‌ريد. شما گام در جاي پاي امير مومنان علي(ع) مي‌گذاريد. پدران ما نور ولايت را با تربيت‌‏شان به ما آموختند، علماي گذشته اين چراغ را روشن نگه داشتند و ما وظيفه داريم به نسل آينده منتقل كنيم.

آيت الله مكارم شيرازي در خصوص جايگاه علمي مولاي متقيان، با اشاره به آيات قرآن مربوط به حضرت سليمان و سبا گفت: وزير سليمان كه گوشه‌اي از كتاب الهي را مي‌دانست، گفت؛ پيش از اين كه چشم برهم زنيد، من تخت سليمان را مي‌آورم. كسي كه گوشه‌اي از قرآن را مي‌داند خداوند آن قدر به او قدرت مي‌دهد. حال علي(ع) كه كل قرآن را مي‌داند، خداوند به او چه علم و قدرتي داده است كه اگر كسي ‌گوشه‌اي از آن را داشته‌ باشد، از شرق عالم به غرب دنيا مي‌رود؟

آيت الله مكارم شيرازي به نقل از يكي از علماي اهل سنت يادآور شد: يكي از دانشمندان اهل سنت كه انسان با انصافي بود مي‌گفت: شيعيان تمام اصول دين و فروع دين خود را مي‌توانند از كتاب‌هاي ما ثابت كنند. در منابع ما جاي پاي تمام باورهاي شيعه وجود دارد و در ادامه اظهار تأسف مي‌كرد كه اي كاش گذشتگان ما همه اين روايات را نقل نمي‌كردند كه امروز براي شيعيان مدرك شود.

ايشان در ادامه بهترين سند را براي مقام والاي علمي امير، بيان حضرت علي (ع) نهج‌البلاغه معرفي كرد و توضيح داد: نهج‌البلاغه دنيايي از دانش است. گوينده خطبه‌هاي نهج‌البلاغه در تمام علوم انساني داراي قدرت است. در بحث حكومت، سياست نامه‌اي به مالك اشتر مي‌‌نويسد كه امروز پس از چهارده قرن آن را در سازمان ملل چاپ و پخش مي‌كنند. نامه‌اي به عثمان بن حنيف مي‌نويسد كه تمام مسايل عدالت اجتماعي در آن آمده است. افتخار ما ولايت اين چنين انساني است. نهج‌البلاغه سند ماست. اگر ديگران در برابر نهج‌البلاغه چيزي دارند بياورند. بي‌گمان يك صدم آن را هم ندارند كه بياورند.

همچنين آيت الله مكارم شيرازي در پي مطرح شدن طرحي در مجلس شوراي اسلامي مبني بر حذف سه روز تعطيلات ميلاد امير مومنان(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) از نمايندگان مطرح‌كننده آن انتقاد كرد.

آيت الله مكارم شيرازي، در مراسم جشن سالروز ميلاد مولاي متقيان، با اشاره به مراسم معنوي اعتكاف گفت: جوانان ما در هشتصد و هشتاد مسجد سراسر كشور به اعتكاف نشسته‌اند. در برخي از مساجد جاي حتي يك نفر هم نيست، ولي عده‌اي مي‌خواهند آن را از بين ببرند.

وي اقدام اخير تعدادي از نمايندگان مجلس را براي حذف تعطيلات روزهاي تولد اميرالمومنين علي(ع) ، امام جعفر صادق(ع) و امام رضا(ع ) مورد انتقاد قرار داد و افزود: آيا عيب و ننگ نيست كه آگاه شويم چند نماينده مجلس در جلسه‌اي نشسته‌اند و مي‌گويند اين روزها را حذف كنيم. واي بر تو، مثل اينكه نمي‌دانند كجا زندگي مي‌كنند. مجلس شوراي اسلامي، مجلس آبرومندي است، ولي چهار نفر بي‌اطلاع مجلس را زير سؤال مي‌برند. اين كار قطعاً انجام نمي‌شود و كسي اجازه نمي‌دهد؛ ولي زمزمه آن هم بد است كه نام امام علي(ع)، امام صادق (ع) و امام رضا(ع) ، اين سه بزرگوار حذف شود.

آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرد: يعني با حذف سه روز نام اين بزرگواران، كشور ترقي مي‌كند. اين همه تعطيلات تابستاني و عيد داريد. دو ماه از سال را به نام پنج‌‌شنبه تعطيل مي‌كنند ولي مي‌خواهند با اين سه روز مشكلات را حل كنند. چقدر اين افراد بي‌خبرند. زماني اين بحث مطرح مي‌شود كه ايام ميلاد مولاي متقيان حضرت علي(ع)است ولي بي سر و صدا در جرايد پخش مي‌شود. اميدواريم خداوند به همه ما عقل، هوش و خرد براي پيدا كردن راه درست زندگي عنايت كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016