یکشنبه 4 بهمن 1383

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي: امروز دشمنان براي نابودي اسلام كمر بسته‌اند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي اظهارداشت:اگر مسلمانان دست به دست هم دهند مي‌توانند وزنه‌ي سنگيني در دنيا تشكيل دهند چون در دنيا منابع مهم انرژي و مناطق سوق‌الجيشي مهمي در دست مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار با طلاب حوزه‌ي علميه كنگاور و خواهران طلبه‌ي شهرستان دهكدان و دارالقرآن كرج، اسلام را آيين منطقي و ديني عقلاني عنوان كرد و افزود: اصول و فروع دين اسلام همه استدلال عقلاني است و فهميدن فلسفه‌ي احكام براي چنين ديني ممكن است.

وي با اشاره به گفتار حضرت اميرالمؤمنين(ع) در نهج‌البلاغه، خاطرنشان كرد: خداوند اسلام و ايمان را براي ترك شرك و بت‌پرستي، نماز را براي تواضع و فروتني به درگاه حق و حج را براي تقويت دين اسلام قرار داده است.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: اخيرا اتحاديه‌ي اروپا در مورد حقوق بشر به ايران، پيشنهاد داده است اگر مي‌خواهيد طرفدار حقوق بشر باشيد بايد آزادي جنسي و اعمال منافي عفت در ايران آزاد باشد. اين حقوق بشري است كه غرب به آن رسيده و به ما نيز توصيه مي‌كند و ببينيد كه ما بايد تا كجا برويم و در برابر چه چيزهاي پستي تن دردهيم.

وي با اشاره به اين سخن حضرت امام خميني (ره) كه «تا دشمنان اسلام دين ما را نگيرند و ما را برده‌ي خودشان نكنند ساكت نمي‌نشينند» گفت: مسلمانان در مراسم حج بايد مسائل جهان اسلام را مورد بحث و بررسي قرار دهند و جهان اسلام را بيدار كنند زيرا اگر مسلمانان دست به دست هم دهند مي‌توانند وزنه سنگيني در دنيا تشكيل دهند چون در دنيا منابع مهم انرژي و مناطق سوق‌الجيشي مهمي در دست مسلمانان است.

آيت‌الله مكارم شيرازي افزود: غرب به دنبال آن است كه مسلمانان قرآن، حج و نام پيامبر را به فراموشي بسپارند اما عده‌اي در داخل كشور درخوابند و هنوز مي‌گويند تا از اروپا و آمريكا پيروي نكنيم كارمان لنگ است ولي نمي‌دانند كه اگر از غرب دنباله‌روي كنيم بدبخت مي‌شويم زيرا آنها به دنبال رواج روابط نامشروع جنسي و فساد اخلاقي در كشور ما هستند.

وي خطاب به جوانان، گفت: بايد با سعي و تلاش درس خود را بخوانيد از شبهات و پاسخ اين شبهات آگاه باشيد و براي دفاع از اسلام با زبان و قلم روز دنيا هم آشنا باشيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اينكه امروز دشمنان براي نابودي اسلام كمر بسته‌اند، اظهار داشت: آنها تنها راه نجات خود را در اين مي‌دانند كه دين را از سر راه خويش بردارند ولي منطق اسلام قوي است و مسلمانان پايبند به عقايد اسلامي‌اند امروز مسلمانان نسبت به سابق بيدارترند، رشته‌ي اتحادشان بهتر شده مي‌توانند بايستند و بر دهان دشمنان مشت بزنند و كيان خويش را حفظ كنند.

وي افزود: اگر مسلمانان مراسم ديني را خوب انجام دهند همه چيز درست مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17310

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي: امروز دشمنان براي نابودي اسلام كمر بسته‌اند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016